Kupony rabatowe – sprawdź, dlaczego wspomagają sprzedaż

rabat-i-znizki

rabat-i-znizkiKupowanie w XXI wieku stało się częścią stylu życia. Jesteśmy społeczeństwem konsumpcyjnym – robimy zakupy nie tylko, aby zaspokoić podstawowe potrzeby. Są przyjemnością samą w sobie. Rozumieją to również producenci i sprzedawcy. Dlatego sięgają po rozmaite narzędzia, które jeszcze bardziej zachęcają klientów do korzystania z ich oferty. Jednym z popularnych rozwiązań są bony rabatowe. Sprawdź, na czym polega ich fenomen.

Na decyzje zakupowe klientów wpływ ma wiele czynników. Jakość i specyfikacja produktów to tylko jeden z nich. Znaczenie ma również cena, a także emocje, które wiążą się z kupowaniem. Mogą one sięgnąć zenitu, zwłaszcza gdy konsument ma możliwość skorzystania z atrakcyjnej promocji – tu i teraz. Ten właśnie mechanizm wykorzystują sklepy, oferując rozmaite zniżki – zarówno offline, jak i online. A dlaczego konkretnie kupony rabatowe działają tak dobrze?

Bony zniżkowe zachęcają do podejmowania szybkich decyzji zakupowych

Kupony rabatowe – zarówno te do zrealizowania online, jak i offline – zazwyczaj mają określony termin ważności. Zniżka obowiązuje na przykład tylko przez tydzień czy przez kilka dni. A skoro tak, klient nie ma zbyt wiele czasu, aby zastanowić się i bez końca porównywać dostępne opcje. Żeby skorzystać z naprawdę atrakcyjnej ceny, musi podjąć decyzję w krótkim czasie – to zwiększa prawdopodobieństwo, że wybierze sklep, który oferuje takie właśnie promocje.

Promocje wzmacniają markę

Sklepy, które decydują się na wykorzystanie w swojej strategii sprzedażowej kuponów rabatowych, są pozytywnie postrzegane przez klientów. Czemu? Specjalne okazje dają szansę na dokonanie zakupów na korzystniejszych warunkach. Są wiec po prostu przyjemniejsze i dają klientowi poczucie, że oszczędza oraz że jest doceniany przez sprzedawcę. Dlatego kupony rabatowe – publikowane np. w serwisie AleRabat.com, to narzędzie, które wspomaga branding.

Kupony zniżkowe budują przywiązanie do marki

Klient, który wie, że przynajmniej raz na jakiś czas ma szansę otrzymać zniżkę na interesujące go produkty, chętniej sięga po ofertę konkretnego sklepu, a nie jego konkurencji. Dlatego wiele serwisów online, jak i punktów stacjonarnych decyduje się np. na wręczanie takich kuponów przy zakupach na określoną kwotę, do późniejszego wykorzystanie. Uzyskanie kuponu motywuje klienta do ponownej wizyty i wyrabia w nim nawyk odwiedzania danego serwisu online.

Kody rabatowe na konkretne grupy produktów pozwalają realizować cele sprzedażowe

Kuponami zniżkowymi można objąć zarówno cały asortyment sklepu (dając np. kilka – kilkanaście procent rabatu na cały koszyk zakupowy), jak i określone kategorie produktów, czy konkretne towary. Ta druga, bardziej zawężona strategia pozwala zwrócić uwagę klientów na określony asortyment i… szybciej go wyprzedać. To dobre rozwiązanie wówczas, gdy sprzedawca chce „przewietrzyć magazyny” i zrobić miejsce dla nowych towarów.

Jak więc widać, warto skorzystać z tego narzędzia w swojej strategii sprzedażowej. Kody rabatowe opłacają się zarówno w krótko-, jak i długofalowym planie biznesowym. To szansa na skuteczniejsze zaistnienie w świadomości klientów i zbudowanie pozytywnego, wyrazistego wizerunku.