Magazyn wykończony pod klucz

ceo (3)

W obiektach, w których nie stosuje się kluczy centralnych ustanowienie odpowiedniego systemu zarządzania kluczami indywidualnymi jest szczególnie ważne. Ponieważ inwestycja w zaawansowane narzędzia do kontroli dostępu nie należy do najniższych, część przedsiębiorców musi radzić sobie korzystając z tradycyjnych sposobów organizujących pracę w magazynie.

Klucz centralny pozwala na otwarcie wszystkich drzwi w systemie – dlatego znajduje się w posiadaniu wyłącznie zaufanej osoby, właściciela lub oddelegowanego zarządcy danego obiektu. To system często spotykany w wielkopowierzchniowych magazynach czy rozbudowanych zakładach przemysłowych. Dysponując jednym kluczem, wyznaczona osoba może otworzyć wiele par drzwi. Obok kluczy centralnych, w magazynach występuje wiele innych indywidualnych – uruchamiających maszyny, otwierających narzędziownie i drzwi pomieszczeń dostępnych dla wybranych czy wszystkich pracowników. Aby zapanować nad natłokiem kluczy, konieczny jest wybór odpowiedniego rozwiązania zapewniającego łatwy dostęp do tych elementów oraz chroniący przez ich zgubieniem.

KLUCZowy wybór rozwiązania

Najtańszym systemem przechowania kluczy jest wykorzystanie szafek specjalnie przeznaczonych do tego celu. Klucze chronione są w estetycznych obudowach wykonywanych z solidnych, stalowych elementów zapewniających odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Takie szafki cieszą się popularnością w wielu przedsiębiorstwach, zarówno magazynach, zakładach przemysłowych, warsztatach samochodowych, jak i obiektach użyteczności publicznej, np. szpitalach, pływalniach i innych. Stanowią bezpieczną metodę przechowywania drobnych, wymagających stałego miejsca kluczy oraz wyznaczania granic dostępu do różnych pomieszczeń i obiektów. – Wykorzystanie prostego narzędzia, jakim jest szafka na klucze pozwala skutecznie uregulować podstawowe kwestie związane z dystrybucją i zabezpieczaniem wszystkich używanych kluczy – mówi Marcin Hankiewicz, ekspert sklepu Magazynuj.pl.

Aby gospodarka kluczami przebiegała prawidłowo, należy ustalić potrzeby i priorytety danego zakładu. Najprostszymi rozwiązaniami są pojedyncze szafki ze stałymi listwami wyposażonymi w haczyki – z metalowymi lub szklanymi drzwiczkami. Jeżeli klucze mają różne rozmiary, warto postawić na szafkę z ruchomymi listwami, które można swobodnie przesuwać. Jeżeli potrzeby są większe – można zdecydować się na podwójne szafki wyposażone w dodatkowy, wewnętrzny zamek. Dodatkowo w każdym magazynie obowiązkowo powinna znaleźć się szafka na klucz ewakuacyjny, często wyposażona w młoteczek ułatwiający zbicie szyby.

– Zwróćmy uwagę, że gabaryty szafek różnią się od siebie, dzięki czemu z rozwiązania skorzysta zarówno mała firma o niewielu zamykanych pomieszczeniach, jak i duże przedsiębiorstwo wykorzystujące dużą liczbę indywidualnych kluczy – dodaje Marcin Hankiewicz.

Prawidłowa gospodarka kluczami nie wymaga od przedsiębiorcy ponoszenia wysokich kosztów inwestycyjnych. Większą stratą, zarówno czasu, jak i pieniędzy, jest brak jakiegokolwiek planu przechowywania kluczy. A im więcej zatrudnionych osób, tym łatwiej o zgubienie tych drobnych, choć niezwykle ważnych elementów.

Źródło: www.magazynuj.pl