Mateusz Kusznierewicz wspiera polskie start-upy

1327782406_kusznierewicz_the_venture.png

Mateusz Kusznierewicz wspiera polskie start-upy 1
W Polsce start-upy rozwijają sie w bardzo szybkim tempie, bo mają do tego bardzo dobre warunki  uważa Mateusz Kusznierewicz. Jednym z nich jest międzynarodowy konkurs Chivas The Venture, który wystartował w połowie października. Na zwycięzców polskiej edycji czeka globalny finał, warsztaty z mentorami i wsparcie finansowe, które wynosi łącznie milion dolarów. W tym roku The Venture odbywa się w Polsce po raz drugi, a laureatem ubiegłorocznej edycji został start up MIGAM, który stworzył narzędzie do komunikacji dla osób głuchych i słabo słyszących.

W Polsce start-upy rozwijają się niesamowicie szybko i sądzę, że stwarzamy im ku temu dobre możliwości. Mówię tu zarówno o działaniach na szczeblu państwowym czy organizacjach, które wspierają tego typu przedsiębiorczość, ale również o projektach takich jak The Venture. Zgłoszone do konkursu start-upy walczą nie tylko o nagrodę finansową, która wynosi milion dolarów, ale i wsparcie mentorskie dla swojego biznesu – mówi Mateusz Kusznierewicz, mistrz olimpijski i mistrz świata w żeglarstwie oraz ambasador tegorocznej edycji Chivas The Venture.

Międzynarodowy konkurs Chivas The Venture – który w tym roku odbywa się w Polsce po raz drugi – wystartował w połowie października. W tegorocznej edycji bierze udział ponad 20 państw z całego świata. Celem jest wspieranie idei tzw. szlachetnego biznesu oraz wyłonienie innowacyjnych start-upów, które rozwiązują ważne problemy i kreują zmiany społeczne. Zgłaszać mogą się zarówno przedsiębiorcy, którzy prowadzą własne firmy nie dłużej niż trzy lata jak i ci, którzy dopiero mają pomysł na biznes. Główną nagrodą jest wsparcie finansowe w łącznej wartości miliona dolarów i cykl warsztatów mentorskich, które poprowadzą eksperci z dziedziny biznesu.

Polskie start-upy mogą zgłosić swój udział w tegorocznej edycji Chivas The Venture do 14 grudnia. Zwycięzcy zostaną wyłonieni pod koniec stycznia 2017 roku i zaprezentują swój pomysł w globalnym finale, gdzie zmierzą się ze start-upami z całego świata. Jurorami polskiej edycji konkursu są w tym roku Marian Owerko (współzałożyciel marki Bakalland i wiceprezes Polskiej Rady Biznesu), Agnieszka Oleszczuk-Widawska (doradca prezydenta ds. nowych technologii), Phillip Ainsworth (członek zarządu Wyborowa Pernod Ricard) oraz Mateusz Kusznierewicz (biznesmen, szkoleniowiec i dwukrotny medalista olimpijski).

Duże, rozwinięte firmy mają działy poświęcone CSR i oddziaływaniu biznesu na lokalną społeczność. Natomiast w przypadku start-upów takie działania często od samego początku są wpisane w ich funkcjonowanie. Projekt The Venture promuje właśnie takie rozwiązania, które już w fazie pomysłu są nakierowane na zaangażowanie społeczne i pomaganie innym – mówi Mateusz Kusznierewicz.

W ubiegłorocznej polskiej edycji konkursu Chivas The Venture wzięła udział ponad setka przedsiębiorców. Zwyciężył start-up MIGAM, który stworzył innowacyjną aplikację do wideo tłumaczeń dla osób głuchych i słabo słyszących. Pomysł dotarł aż do głównego finału i został doceniony przez internautów i międzynarodowe jury.

Niedawno zauważyłem, że z usługi stworzonej przez MIGAM można już korzystać w kasach PKP. Wiem również, że ich rozwiązanie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem za granicą. Pomysł, który rozwinęli twórcy MIGAM, dostał wsparcie finansowe i promocyjne dzięki udziałowi w konkursie The Venture, co dało im stabilność i możliwości dalszego rozwoju biznesu. Trzymam kciuki za takie inicjatywy – mówi Mateusz Kusznierewicz.

Międzynarodowy projekt The venture organizuje Chivas Regal, marka whisky której dystrybutorem w Polsce jest Wyborowa Pernod Ricard. Z opublikowanych w tym roku statystyk fundacji Startup Poland i Politechniki Warszawskiej wynika, że w Polsce funkcjonuje około 2,7 tys. start-upów.