mBank – przełącza się na Skype dla firm

0

mBank to nie tylko trzeci największy bank w Polsce, ale także innowator, który od początku przeciera szlaki dla nowych technologii i trendów na rynku usług finansowych. Chcąc usprawnić komunikację wewnętrzną w rozproszonej strukturze, bank postawił kolejny krok w kierunku mobilności, wdrażając rozwiązanie Microsoft Skype dla firm. W ciągu czterech miesięcy narzędzie stało się jednym z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji. Z komunikatora korzysta 4,5 tysiąca użytkowników, którzy przez pierwszych kilka miesięcy zrealizowali łącznie 11,5 tysiąca wideokonferencji i przesyłali ponad 7 milionów wiadomości.

Stale rosnące wymagania klientów sprawiają, że pracownicy różnych departamentów i oddziałów muszą się sprawnie komunikować. Wraz z rozwojem mBanku, dotychczasowe metody wymiany informacji wewnętrznej pochłaniały coraz więcej czasu i kosztów. Niezbędne okazało się więc wprowadzenie nowego rozwiązania: wygodnego i nowoczesnego narzędzia, które nie tylko usprawni pracę, ale także przyniesie redukcję nakładów finansowych, czasu i pracy.

Workplace 2.0

Wdrożenie rozwiązania Skype to część szerszego projektu – Workplace 2.0, czyli szeregu działań ułatwiających pracownikom codzienne funkcjonowanie w złożonej organizacji.

Bank przed wprowadzeniem nowego narzędzia poinformował pracowników, że „już niedługo komunikacja w mBanku będzie dziecinnie prosta”. O sukcesie projektu zadecydowało też wcześniejsze udostępnienie pracownikom sprzętu niezbędnego do korzystania ze wszystkich funkcji komunikatora – kamerek i mikrofonów oraz fakt, że osoby zatrudnione we wszystkich lokalizacjach banku – Warszawie, Łodzi, Pradze i Bratysławie oraz oddziałach i biurach korporacyjnych w całej Polsce zaczęły korzystać ze Skype w tym samym momencie.

„Przy tak licznej i złożonej strukturze organizacji, wprowadzenie prostego i przyjaznego użytkownikom narzędzia było nie lada wyzwaniem. Na wszystkie te potrzeby odpowiada platforma komunikacyjna Microsoft Skype dla firm. Dzięki niemu, do kontaktowania się wewnątrz organizacji nie jest już niezbędny telefon, a nowoczesny czat coraz częściej wypiera maile, zwłaszcza przy krótkich wiadomościach. Ułatwia to codzienną pracę i pozwala zaoszczędzić bardzo cenny dla każdego zasób – czas.” – mówi Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.

Czytaj również:  Marcher uderza w urządzenia z Androidem