Mieszkańcy Radomia zapłacą za lotnisko

Opóźnienie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego można ocenić na 3 lata, natomiast rzeczywiście można zauważyć, że powstaje Port Lotniczy w Radomiu – za bardzo duże pieniądze, dwa razy większe niż wynikało to z analizy. Jest to zmartwienie nie tylko przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, które je buduje – ale także mieszkańców Radomia. To oni będą musieli spłacić tę budowę. Obecnie jest to już niemal miliard zł. Niestety nadal pozostaje pytanie, dla kogo właściwie ten port lotniczy jest  budowany. W zamyśle lotnisko ma odciążyć Okęcie. Aktualnie nie jest to pilna potrzeba – ponieważ głównie przez pandemię przepustowość Okęcia nie jest w złym stanie i można mówić o sporych luzach.

– W jaki sposób zachęcić do latania z Radomia, którego nigdy na rynku nie było? Nie wystarczy zbudować lotnisko – powiedział serwisowi eNewsroom Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Oczywiście potrzebne jest zainteresowanie pasażerów oraz linii lotniczych. Najwięksi przewoźnicy, dla których to lotnisko jest rzekomo budowane – czyli tani przewoźnicy jak Wizzair czy Ryanair – nie są zainteresowani inwestycją. Latający z Okęcia Wizzair nie ma zamiaru opuszczać rynku, który znajduje się w Warszawie. Jedyna możliwość, o której się mówi, to administracyjny podział ruchu. Polegałby on na przymusowym usunięciu poszczególnych linii lotniczych z Okęcia. Na przeszkodzie stoją jednak bardzo rygorystyczne przepisy. Niewykluczone jest, że na lotnisku w Radomiu pojawi się 40-50 tys. pasażerów pojedynczych lotów czarterowych – natomiast  straty przestałyby być ponoszone, gdyby na lotnisku odprawiano 1,5 mln ludzi. Cały czas widać, że jest to niestety nietrafiona inwestycja – ocenia Furgalski.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

eCMR i eFTI na drodze legislacyjnej – kiedy faktycznie wejdą w życie?

Elektroniczne listy przewozowe (eCMR) mają za zadanie uprościć i...

Laude Smart Intermodal rozwija przewozy – nowe kierunki transportu z Polski i Ukrainy

Spółka Laude w zdecydowanej większości prowadzi transporty intermodalne z...

Na morzu nie wieje nudą: o zmianach w biznesie morskim w 2025 roku

Fracht morski odgrywa kluczową rolę w globalnej wymianie handlowej....

Trans Polonia stawia na intermodalność

Około trzech czwartych transportów towarów w Europie odbywa się...
Wiadomości

eCMR i eFTI na drodze legislacyjnej – kiedy faktycznie wejdą w życie?

Elektroniczne listy przewozowe (eCMR) mają za zadanie uprościć i...

Trans Polonia stawia na intermodalność

Około trzech czwartych transportów towarów w Europie odbywa się...

Na morzu nie wieje nudą: o zmianach w biznesie morskim w 2025 roku

Fracht morski odgrywa kluczową rolę w globalnej wymianie handlowej....

Laude Smart Intermodal rozwija przewozy – nowe kierunki transportu z Polski i Ukrainy

Spółka Laude w zdecydowanej większości prowadzi transporty intermodalne z...

Branża transportowa na zakręcie – zadłużenie rośnie szybciej niż w pandemii

Niezmiennie rośnie suma zaległości przedsiębiorstw z sektora TSL. Według...

InPost nie zwalnia tempa: rekordowy wzrost liczby Paczkomatów we Francji, Hiszpanii i Portugalii

Grupa InPost rozbudowała swoją sieć w Hiszpanii i Portugalii...

Branża TSL obawia się globalnej wojny celnej

Zapowiadane przez Donalda Trumpa radykalne zmiany w polityce celnej...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie