Ponad połowa Polaków będzie w tym roku obchodzić Walentynki. 3/4 wyda na prezent do 200 zł

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PayPo, polskiego lidera usług typu BNPL („buy now, pay later”), aż 74% Polaków określa siebie mianem romantyków, a 63% planuje spędzić Walentynki z ukochaną osobą. Średnio na prezenty walentynkowe przeznaczymy do 200 zł, choć nie zabraknie zarówno skromniejszych i droższych upominków. Jak będziemy obchodzić tegoroczne święto zakochanych? Jakie prezenty wybierzemy i gdzie zrobimy zakupy?

Z najnowszego badania PayPo wynika, że blisko 2/3 Polaków (63%) zamierza świętować Walentynki w towarzystwie ukochanej osoby. To wyraźna większość, jednak warto zwrócić uwagę na drugą grupę – 27% ankietowanych nie planuje celebrowania 14 lutego, a 11% wciąż nie podjęło decyzji, jak spędzi ten dzień. Interesujące jest również to, jak Polacy postrzegają siebie w kontekście romantyzmu. Aż 74% respondentów uważa się za osoby romantyczne, natomiast co dziesiąty deklaruje, że romantykiem nie jest. 15% nie potrafi jednoznacznie określić swojego podejścia do tej kwestii.Walentynki 2025

Polacy stawiają na prezenty

Walentynki 2025 jak spędzimyZ przeprowadzonego przez PayPo badania wynika, że Polacy wciąż stawiają na standardowe formy obchodzenia Walentynek. Aż 61% respondentów deklaruje, że planuje kupić ukochanej osobie prezent. To wciąż najpopularniejszy sposób wyrażenia miłości, który nie traci na atrakcyjności. 38% Polaków zdecyduje się na wyjście na romantyczną kolację do restauracji, co pozostaje jedną z najbardziej tradycyjnych form świętowania tego dnia.Walentynki 2025 co kupimy

Jednak Walentynki to nie tylko klasyczne kolacje – popularnością cieszą się także wspólne wyjścia do kina, teatru lub na koncert. Takie formy spędzania czasu razem wybiera 19% badanych. Co ciekawe, jedna na dziesięć osób planuje bardziej wyjątkowy sposób obchodzenia święta zakochanych w postaci kilkudniowego romantycznego wyjazdu dla dwojga. Aż 38% z nas wybierze spokojniejszą opcję, planując spędzenie tego dnia w domowym zaciszu.

Ile wydamy na walentynkowe zakupy?

ile wydamy na Walentynki 2025Polacy chętnie otwierają portfele na Walentynki, chociaż widać w tym rozwagę. Najczęściej planowany budżet na prezent mieści się w przedziale 101–200 zł – taką kwotę deklaruje 33% badanych. Nieco mniej, bo 27%, zamierza wydać 51–100 zł, a większy wydatek (201–500 zł) przewiduje 16% respondentów. Na prezent powyżej 501 zł zdecyduje się 6% Polaków, natomiast skromniejszy upominek, do 50 zł, wybierze 15% ankietowanych.

Co najczęściej kupujemy? Tu bez niespodzianek – prym wiodą kwiaty (32%), czekoladki (30%) i kosmetyki (29%). Popularne są także biżuteria (17%) oraz vouchery i karty podarunkowe (13%). Lubimy upominki z osobistym akcentem – 10% Polaków decyduje się na prezenty wykonane własnoręcznie, a 9% wybiera ubrania lub torebki.

Czy wartość prezentu ma znaczenie? Zdaniem 59% respondentów liczy się przede wszystkim gest i pamięć, a nie cena podarunku. Z kolei 39% uważa, że kosztowny prezent jest wyrazem zaangażowania i uczuć. Bez względu na wydaną kwotę, dawanie prezentów sprawia radość – zdecydowana większość Polaków (aż 94%) deklaruje, że lubi obdarowywać bliskich, podczas gdy tylko 4% uważa to za obowiązek.

Gdzie robimy walentynkowe zakupy?

Polacy są niemal równo podzieleni, jeśli chodzi o miejsce zakupu walentynkowych prezentów – 44% wybierze sklepy internetowe, a 56% postawi na zakupy stacjonarne. Mimo rosnącej popularności e-commerce, wielu wciąż preferuje tradycyjne sklepy, by osobiście obejrzeć, dotknąć i wybrać idealny upominek.

Badanie PayPo zostało zrealizowane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 31.01-03.02.2025 r. na ogólnopolskiej grupie 500 osób w wieku 18-64 lat.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Jak skutecznie przeprowadzić migrację sklepu internetowego i uniknąć problemów?

Migracja sklepu internetowego to proces, który może przynieść wiele...
Wiadomości

Jak skutecznie przeprowadzić migrację sklepu internetowego i uniknąć problemów?

Migracja sklepu internetowego to proces, który może przynieść wiele...

Ceny masła wciąż wysokie – co stoi za wzrostem i czy można liczyć na spadki?

Trwałe obniżenie cen masła w sklepach w najbliższej przyszłości...

Czego najbardziej boją się Polacy? Najnowszy raport o lękach i obawach

Jak wynika z najnowszej edycji raportu pt. „Bieżące lęki...

Polki rzadziej się zadłużają, ale ich długi są większe

Polki zadłużają się rzadziej niż mężczyźni – stanowią...

Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów

W 2024 r. UE zaimportowała 4,6 mld tanich paczek...

E-commerce sukcesywnie odbiera ruch galeriom i centrom handlowym

Ruch w centrach i galeriach handlowych spadł w zeszłym...

Wojna cenowa trwa – jak zmieniają się strategie promocji w handlu?

Według analizy ponad 2 mln promocji, w całym zeszłym...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie