By elektromobilność rozwijała się w Polsce w sposób dynamiczny – czyli tak jak sobie tego życzymy – musimy bardzo misternie zaplanować ten rozwój. Regulacje prawne muszą wspierać rozwój tego rynku. Należy przez to rozumieć odpowiednie prawodawstwo, które będzie się odnosiło do każdego segmentu elektromobilności. Nie należy skupiać się wyłącznie na pojazdach – muszą one być także ładowane w określonych miejscach, stąd tak ważne jest wsparcie infrastruktury ładowania. Najwięcej się mówi o punktach ogólnodostępnych, ale nie należy się skupiać tylko na nich. Punkty przy autostradach czy centrach handlowych odpowiadają za mniej niż 20% ładowań samochodów elektrycznych.
– Aż 80% stanowią punkty w domu i pracy. Przeważają te pierwsze – gdzie nocujemy, tam ładujemy auto – powiedział agencji eNewsroom.pl Maciej Mazur, dyrektor zarządzający w Polskim Stowarzyszeniu Paliw Alternatywnych – Tego uczą nas użytkownicy w Holandii, Norwegii czy Wielkiej Brytanii. Dlatego ważne jest wspieranie infrastruktury domowej przez ustawodawstwo. Rynek musi być komfortowy, aby rozwijał się dynamicznie. Jeżeli nie będzie możliwości ładowania samochodu pod domem, muszą powstać np. HUB-y, w których bez problemu będzie można korzystać z infrastruktury – ocenił Mazur.