Przypadający 1 czerwca Dzień Dziecka co roku jest dobrą okazją do promocji ofert producentów zabawek i artykułów dla dzieci. Na bazie wyników z badania gemiusAdReal przeanalizowaliśmy aktywność reklamową branży zabawkarskiej w maju. Kiedy rozpoczęła się reklamowa ofensywa i kto był w niej najbardziej aktywnym graczem?
Analizie poddaliśmy aktywność reklamową marek z branży zabawkarskiej w maju 2023, porównaliśmy ją też z okresem poprzedzającym Boże Narodzenie.
Jak wynika z danych, we wskazanym okresie branża zabawek wygenerowała ponad 588 mln kontaktów reklamowych. Zdecydowana większość z nich, bo aż 61%, miała miejsce w telewizji. W tym czasie marki z analizowanej branży nie wykorzystywały w swojej komunikacji radia.
Najbardziej aktywną reklamowo marką z kategorii „Zabawki” była marka Lego, której Share of Voice w całej branży wyniósł 17% (101 mln kontaktów reklamowych). Na drugim miejscu znalazła się marka De Agostini, która odnotowała 37 mln kontaktów reklamowych.
Jeśli chodzi o strategie komunikacyjne marek przed Dniem Dziecka, wzrost liczby kontaktów reklamowych nastąpił od drugiego tygodnia maja i utrzymywał się na wyższym poziomie do końca miesiąca.
Należy jednak zauważyć, że wzrost aktywności reklamowej branży zabawkarskiej związany z Dniem Dziecka był nieporównywalnie mniejszy niż ten związany ze Świętami Bożego Narodzenia, kiedy to w samym grudniu 2022 w ramach kategorii „Zabawki” odnotowaliśmy 1,73 miliarda kontaktów reklamowych.
Dzienną liczbę kontaktów reklamowych marek z branży „Zabawki” w okresie od czerwca 2022 do maja 2023 prezentuje poniższy wykres.
Analizie zostały poddane marki z kategorii „Zabawki”. Nie uwzględnia ona aktywności promocyjnej sklepów sprzedających i reklamujących zabawki.