- Australia, Nepal, Wyspy Salomona, to tylko niektóre destynacje, które odwiedzą latem polscy milenialsi
- 28% polskich użytkowników Revolut w wieku 18-38 lat spędzi wakacje w Polsce, a 70% ruszy za granicę
- 56% milenialsów korzystających z Revolut w Polsce oszczędza na wakacje, w Wielkiej Brytanii tylko 30%
- Polskim milenialsom Revolut przydaje się głównie do zakupów w Internecie – 69% i na wakacjach – 89%
Revolut przeprowadził badanie wśród użytkowników w wieku 18-38 lat. Milenialsi stanowią w Polsce potężną, liczącą ponad 300 tysięcy osób grupę klientów firmy. To blisko 3/4 społeczności Revolut nad Wisłą. Odpowiedzi 2 tysięcy respondentów wskazują, że polscy milenialsi systematycznie oszczędzają na wakacje (56%) i tego lata planują odwiedzić łącznie około 100 krajów. Lista obejmuje tak egzotyczne destynacje jak Seszele, Nepal czy Wyspy Salomona, ale popularnością biją je Hiszpania (9%), Włochy (11%) i Polska (28%).
“Tego lata kilkaset tysięcy Polaków wyruszy w podróż z Revolut po najpiękniejszych zakątkach świata. W tym sezonie rozszerzyliśmy ofertę do 29 walut, które można kupić i trzymać w aplikacji. Mamy więc, zarówno standardowe waluty jak węgierski forint czy korona czeska, jak i waluty bardzo popularnych wśród Polaków destynacji turystycznych, jak tajski bat, chorwacka kuna, turecka lira i bułgarski lew. Wielu użytkowników prosiło nas o te waluty, cieszymy się, że możemy już je udostępnić” – mówi Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce.
Spis treści:
Topowe destynacje
Milenialsi korzystający z Revolut są otwarci na świat i podróże. 28% planuje wakacje w Polsce, ale zdecydowana większość chce wyruszyć na urlop za granicę (70%). Na podium preferowanych destynacji zagranicznych znalazły się Włochy (11%), Hiszpania (9%) i Chorwacja (8%). Nieco mniej respondentów wskazało na Grecję (7%), Portugalię (5%) i USA (3%). Dwa procent badanych planuje wyjazd do Turcji, taki sam odsetek myśli o Tajlandii. Około 1% respondentów wskazało na Bułgarię, Egipt, Ukrainę, Francję, Wielką Brytanię, Japonię i Wietnam. Tyle samo nie wie jeszcze gdzie spędzi urlop, a 1% w tym roku wcale go nie planuje. Podium preferowanych destynacji jest więc inne niż w badaniach Polskiej Izby Turystyki (2018) czy Neckermann (2019), gdzie prym wiodły Grecja, Turcja i Bułgaria. Klienci Revolut częściej wybierają nieco droższe Włochy, Hiszpanię i Chorwację.
“Revolut to społeczność osób kochających podróże. To grupa niezwykle cenna z punktu widzenia usługodawców branży turystycznej. Sądzę, że w interesie operatorów wycieczek, linii lotniczych oraz sieci hoteli jest zabieganie o względy użytkowników Revolut, na przykład poprzez oferowanie im atrakcyjnych zniżek. Potencjał naszej grupy użytkowników dostrzegły już takie marki jak airbnb, itaka i booking.com” – mówi Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce.
Auto czy samolot?
O ile do Chorwacji można wybrać się autem, a na Ukrainę pociągiem, to przy wyprawie do Wietnamu lub Japonii jedyną optymalną opcją jest samolot. 60% użytkowników Revolut, którzy zgodzili się wziąć udział w ankiecie, by dotrzeć na upragnione wakacje wybierze transport lotniczy. 29% pojedzie samochodem. Mijając autem wiele granic i tankując po drodze dobrze jest nie martwić się o wymianę walut. Na pociąg decyduje się 2%, a na autokar tyle samo co na autostop, czyli zaledwie 1% podróżujących. Polscy milenialsi ewidentnie preferują samolot lub własne auto. Podobne wnioski wysnuć można z badania Mondial Assistance, gdzie na auto wskazało 25%, a na samolot 63% respondentów (2019).
“W tegorocznym sezonie, aby dodatkowo ułatwić zarządzanie finansami za granicą, oddaliśmy w ręce użytkowników dwie nowe funkcjonalności. Po pierwsze, są to długo oczekiwane płatności Apple Pay. Po drugie, możliwość organizacji wakacyjnych zrzutek, za pomocą wspólnych Sejfów Group Vaults. Ta funkcja pomoże szybciej składać się i rozliczać za wspólne jedzenie lub transport. Zapraszamy do testowania obu nowych usług podczas tegorocznych letnich wojaży” – mówi Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce.
Płatności za granicą
Polscy milenialsi, którzy wzięli udział w badaniu, płacą na wakacjach na wiele sposobów. 89% korzysta z Revolut, ale wiele osób wspiera się także kartą tradycyjnego banku (40%) i wypłaca gotówkę. Przeszło 32% wypłaca obce waluty z bankomatów, a co czwarta osoba korzysta również z kantoru. Spośród nich większość wybiera kantor w Polsce (26%), ale są też osoby korzystające z kantoru za granicą (8%). Bardzo niewielka grupa wyrusza na urlop zabierając ze sobą kryptowaluty (1%). Tak zróżnicowane podejście daje dodatkowe bezpieczeństwo, bo zawsze warto mieć “plan B”, a nawet “plan C” i oprócz Revolut, mieć też kartę banku i trochę gotówki (np. dolary).
Wakacyjny budżet
Na koniec ankiety padło pytanie o planowany w tym roku budżet wakacyjny na jedną osobę. Odpowiedzi ułożyły się podobnie we wszystkich przedziałach. Poniżej 1000 zł na osobę wyda 19% respondentów, pomiędzy 1 i 2 tys./os. około 22%, a między 2 i 3 tys./os. 20%. Mniej reprezentowana jest grupa, która planuje wydać między 3 i 4 tys. zł/os. (10%). Następnie, ponad 4 tys. zł/os. wyda co piąty badany (20%). 8% polskich użytkowników Revolut w wieku 18-38 lat, nie zdecydowało jeszcze jaką kwotę przeznaczy na tegoroczne wakacje.
„To niesamowite jak wiele egzotycznych destynacji odwiedzają w wakacje nasi użytkownicy. Urugwaj, Namibia, Laos, Madagaskar, Nepal, Peru, Uzbekistan, Wyspy Zielonego Przylądka, w zasadzie trudno znaleźć kierunek gdzie nie dotrą w te wakacje Polacy. Mamy nadzieję, że Revolut będzie pomocny podczas tych wspaniałych podróży” – dodaje Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce.O Revolut Money Report
Revolut Money Report to badanie przeprowadzone metodą ankietową online wśród użytkowników Revolut w Europie. Polska edycja badania zrealizowana została w dniach 7-8 maja 2019. Do udziału w ankiecie zaproszono mailowo 27469 polskojęzycznych użytkowników w Polsce, urodzonych w latach 1981-2001 (wiek 18-38 lat). W ankiecie udział wzięło 1969 respondentów. Najmniejsza liczba odpowiedzi udzielonych na pojedyncze pytanie: 1623. Język ankiety: polski. Liczba pytań: 21. Typ pytań: jednokrotnego wyboru i wielokrotnego wyboru, pytania w większości zamknięte. Średni czas wypełnienia ankiety: 3 minuty.