Rozdrażnienie, kłopoty z koncentracją, bóle głowy? Nakarm swój mózg w pracy!

0

Już 40 lat temu naukowcy udowodnili, że istnieje ścisły związek między sprawnością intelektualną, a dostarczaniem organizmowi witamin i minerałów. Odpowiednie działanie mózgu jest ściśle związane z tym – co jemy. Właściwe odżywianie wpływa na naszą efektywność i zdrowie, a co za tym idzie zmniejsza ilość dni, kiedy przebywamy na zwolnieniach.

Pracodawcy w Polsce coraz częściej zwracają uwagę na zależność miedzy odżywianiem, a efektywnością i zdrowiem pracowników. Prowadzą kampanie prozdrowotne, promują ruch, zdrowe odżywianie wśród pracowników, wprowadzają zdrowe menu do stołówek pracowniczych. Czasami też wystarczy prosta rzecz – wymiana automatów vendingowych z niezdrowymi przekąskami na np. dostawy owoców czy innych zdrowych przekąsek. Według obliczeń firmy Dailyfruits specjalizującej się w dostawach owoców i warzyw do biur i zakładów pracy obecnie ok. 500 tys. pracowników firm korzysta z tego rodzaju benefitu.

Pracodawcy coraz częściej  zauważają, że działania zmierzające do poprawy stanu zdrowia pracowników się opłacają i wprowadzenie programów prozdrowotnych w firmach jest potrzebne –  także dla codziennego funkcjonowania w biurze” – podkreśla Jacek Kwiecień z firmy Dailyfruits.

Te słowa potwierdza dietetyk Dr Ewa Chojnowska: „Z mojego  wieloletniego doświadczenia  w pracy z pacjentami wynika, że większość Polaków podczas pracy nie myśli o tym, że nie tylko dla zdrowia, ale również efektywności,  koncentracji i   odporności należy regularnie, najlepiej w każdym posiłku dostarczać warzywa i owoce. To szczególnie ważne, kiedy nasz  układ nerwowy pracuje na „najwyższych obrotach”

Biuro to świetne miejsca, gdzie możemy łatwo i szybko sięgnąć po zdrową przekąskę w postaci owoców i dostarczyć sobie odpowiednią dawkę energii, szczególnie tej potrzebnej dla mózgu.

Jakie zdrowe przekąski w biurze mogą poprawić nasze samopoczucie?

Banany – to super pamięć !

Dieta bogata w te owoce wspomaga układ nerwowy. Średni banan zawiera niemal tyle samo magnezu, co garść orzechów. Pierwiastek ten bierze udział w dostarczaniu energii dla mózgu. To dlatego banany mają taki wpływ na pamięć i koncentrację.

Winogrona – świetne owoce do biura!

Usprawniają proces dotlenienia mózgu, wspierają spostrzegawczość i zwiększają chłonność umysłu. Oprócz potasu zawierają żelazo i magnez, który zmniejsza objawy stresu oraz witaminy z grupy B –  tak ważne dla sprawnego działania naszego mózgu.

Śliwki

Zawierają witaminy B1 i B3, które łagodzą objawy stresu i korzystnie wpływają na pracę umysłową.

Gruszki – Pomagają utrzymać równowagę psychiczną

Średniej wielkości gruszka zawiera 15% dziennego zapotrzebowania na miedź. Ten minerał wpływa na naszą zdolność uczenia się i zapamiętywania.

Mózg lubi orzechy

Koncentrację najlepiej wspomagają orzechy włoskie – pod tym względem biją na głowę orzechy laskowe. Ze względu na dużą ilość fosforu, który doskonale wpływa na działanie mózgu – orzechy polecane są dla osób, które dużo i intensywnie pracują lub uczą się. Są także dobrym źródłem magnezu, żelaza, cynku, wapnia i potasu.