Sztuczna inteligencja pomoże udoskonalić narzędzia zapewniające bezpieczeństwo. Narzędzie z SI jest w stanie zastąpić pracę kilkuosobowego zespołu

Sztuczna inteligencja pomoże udoskonalić narzędzia zapewniające bezpieczeństwo. Narzędzie z SI jest w stanie zastąpić pracę kilkuosobowego zespołu

Sztuczna inteligencja pomoże udoskonalić narzędzia zapewniające bezpieczeństwo. Narzędzie z SI jest w stanie zastąpić pracę kilkuosobowego zespołu 1

Praca kilkuosobowego zespołu może być wykonana szybciej i precyzyjniej w ciągu zaledwie kilku minut. Platforma wspierana sztuczną inteligencją i uczeniem maszynowym potrafi wykonywać żmudne, powtarzające się procesy, zastępując w ten sposób całe zespoły pracowników. Narzędzie Holmes przede wszystkim jednak wykrywa i przewiduje potencjalne zagrożenia w oprogramowaniu i usługach IT. Przyda się także w wielu innych branżach, takich jak ubezpieczenia czy bankowość.

Dzięki wykorzystaniu algorytmów uczenia maszynowego platformy sztucznej inteligencji są się w stanie nauczyć powtarzalnych procesów i przetwarzać duże liczby danych, a w rezultacie usprawnić pracę, zoptymalizować koszty przedsiębiorstwa, a także lepiej i skuteczniej niż człowiek analizować dane i wykrywać nieprawidłowości. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w sferze bezpieczeństwa.

– Wipro Holmes jest narzędziem bazującym na sztucznej inteligencji, które ma zastosowanie głównie w segmencie usług IT w zakresie automatyzacji zabezpieczeń. Obecnie bezpieczeństwo stanowi jeden z najpoważniejszych problemów na rynku. Problemy związanie z testowaniem i usługami IT i omijaniem zabezpieczeń mogą zostać rozwiązane przy użyciu sztucznej inteligencji. Holmes jest narzędziem, które umożliwia łatwe przewidywanie i wykrywanie potencjalnych zagrożeń – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Manoj Krishnan Nair z Wipro.

Dzięki algorytmom uczenia maszynowego firma ubezpieczeniowa może w znaczący sposób zredukować liczbę niesłusznych roszczeń odszkodowawczych poprzez ich wczesne wykrycie na podstawie krytycznych punktów zdarzeń. Dzięki temu można osiągnąć nawet czterdziestokrotną poprawę wykrywalności nieuczciwych roszczeń, a tym samym przyspieszyć proces wypłaty słusznie zgłaszanych odszkodowań oraz własną rentowność.

– Opracowanie narzędzia, które pracuje jak człowiek i zarazem umożliwia automatyzację procesów, było przełomem. Pracę, którą wykonuje zespół pracowników, Holmes może wykonać w kilka minut z większą dokładnością i precyzją za to przy mniejszych nakładach pracy. Narzędzie to jest wykorzystywane przez wielu naszych klientów w Indiach, Europie, Stanach Zjednoczonych w sektorze usług bankowych, usług IT, a także w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa – wymienia Manoj Krishnan Nair.

Narzędzie było już wykorzystywane m.in. do kontrolowania tytułów własności w oparciu o kilkudziesięciostronicowe dokumenty różnych typów, takich jak akty przeniesienia własności, indeksy nieruchomości czy akty notarialne. Platforma może być wykorzystywana również do kontroli w celu wykrycia błędów w nowo opracowywanych technologiach.

– Zazwyczaj po opracowaniu jakiegoś produktu jest on testowany przez grupę specjalistów od oprogramowania w celu identyfikacji potencjalnych błędów. Holmes może także sam przeprowadzić konieczne testy i z dużą dozą dokładnością wykryć wszelkie błędy oraz określić ich przyczynę. Proste błędy mogą zostać automatycznie usunięte, natomiast bardziej skomplikowane usterki zostaną oznaczone, aby odpowiedni specjaliści mogli się nimi zająć – zapewnia przedstawiciel Wipro Limited.

Zgodnie z analizami Markets and Markets wartość rynku usług i produktów opartych na uczeniu maszynowym ma wzrosnąć z 1,41 mld dol. w 2017 roku do 8,81 mld dol. w 2022 roku. Szacowane średnioroczne tempo wzrostu to 44,1 proc.