T-Mobile przyciąga coraz więcej młodych użytkowników telefonów na kartę. Operator wprowadzi dla nich nową usługę wideo

0

Siódmy z rzędu udany kwartał dla T-Mobile. Od kilku miesięcy wracają dawni klienci, szybko rośnie liczba umów abonamentowych, a w segmencie prepaidowym operator przyciąga młodszych użytkowników. Z tego powodu – i z okazji przypadającej w tym roku okrągłej rocznicy obecności na rynku ofert na kartę – operator wprowadzi w segmencie prepaid nową usługę Supernet Video. Usługa, wcześniej dostępna wyłącznie dla klientów abonamentowych, umożliwi oglądanie wideo z najpopularniejszych serwisów streamingowych bez naruszania pakietu danych.

– Naszych klientów możemy podzielić na dwie grupy: tych najbardziej lojalnych, którzy korzystają z naszych usług od 10, 15 czy nawet 20 lat i przetrwali z nami lepsze i gorsze czasy, a teraz dostrzegają, że się zmieniamy i wracamy na rynek. Druga, nowa grupa, to młodzi konsumenci, którzy dopiero zaczynają korzystać z usług telekomunikacyjnych często od telefonu na kartę. W ostatnim kwartale zanotowaliśmy 15-procentowy wzrost liczby młodych klientów w grupie tych, którzy przychodzą do T-Mobile – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Frederic Perron, członek zarządu ds. rynku prywatnego T-Mobile Polska.

T-Mobile ma za sobą kolejny udany kwartał. W ciągu ostatniego roku liczba klientów abonamentowych wzrosła o 294 tys. i na koniec marca br. sięgnęła 6,99 mln. Łącznie telekom obsługuje ponad 10,6 mln klientów, z których dwie trzecie ma umowę długoterminową. Dobre wyniki to zasługa m.in. najniższego od dwóch lat wskaźnika odejść (tzw. churn). Co więcej, od około pół roku telekom obserwuje, że dawni klienci – którzy zdecydowali się na przeniesienie do innych operatorów – teraz wracają do T-Mobile.

Coraz lepsze wyniki to efekt nowej strategii nastawionej na jakość i podnoszenie satysfakcji z usług i obsługi. Stąd m.in. rozbudowa sieci sprzedaży (o sto dziesięć nowych salonów), zmiany w obsłudze klienta i rozszerzenie funkcjonalności kanału online. W efekcie czas oczekiwania na połączenie z konsultantem na infolinii skrócił się dwuipółkrotnie, a siedmiu na każdych dziesięciu klientów odwiedzających salon T-Mobile oceniło obsługę na dziesięć punktów (w dziesięciostopniowej skali).

– Zanotowaliśmy w zeszłym roku rekordowy wzrost poziomu satysfakcji klientów – zarówno wśród posiadaczy abonamentów, jak i usług na kartę. Podobnymi wynikami nie może poszczyć się żaden inny operator na rynku. Mogę powiedzieć, że nadchodzące lato jest dla nas i naszych klientów bardzo ważne. Świętujemy dwudziestolecie obecności na rynku telefonów na kartę oraz siedmiolecie obecności T-Mobile na polskim rynku. I mamy zamiar należycie uczcić obie okazje – zapowiada Frederic Perron.

W segmencie telefonów na kartę T-Mobile notuje rosnącą liczbę młodych klientów poniżej 35 roku życia. Z tego powodu i z okazji przypadającej w tym roku okrągłej rocznicy obecności na rynku operator wprowadzi w segmencie prepaid nową ofertę. Supernet Video umożliwi oglądania materiałów wideo z wielu popularnych serwisów streamingowych bez naruszania wliczonego w taryfę pakietu danych.

Czytaj również:  Najwięksi producenci wódki i ich strategie sprzedażowe dla małych sklepów