Trendy: Mały sprzęt AGD. Jakich produktów oczekują użytkownicy?

2

Zapotrzebowanie na mały sprzęt gospodarstwa domowego rośnie. W pierwszej połowie 2017 roku światowy rynek (z wyłączeniem Ameryki Północnej) zanotował poprawę koniunktury. Ogólny wzrost sprzedaży wyniósł 8,4 proc.* w odniesieniu do całkowitej wartości rynkowej na poziomie 21,5 mld euro. Analitycy GfK przewidują, iż w całym 2017 roku wzrost sprzedaży na całym świecie wyniesie 6-8 proc.

Ponad połowę tego globalnego wzrostu przypisuje się sprzedaży tylko w wybranych chińskich miastach uwzględnianych w badaniach GfK (włączając sprzedaż internetową). Oczyszczacze powietrza (wzrost o 48 proc.) cieszą się szczególnym zainteresowaniem chińskich konsumentów, podobnie jak elektryczne szczoteczki do zębów (wzrost o 161 proc.) i bezprzewodowe odkurzacze ręczne (wzrost o 172 proc.). Największy rynek małego sprzętu AGD, czyli Europa, wypracował wzrost o 4,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wielkość sprzedaży wynosi obecnie 9,5 mld euro. Na ten wzrost złożyła się głównie rosnąca sprzedaż bezprzewodowych odkurzaczy ręcznych (wzrost o 30 proc.), wentylatorów elektrycznych (wzrost o 159 proc.) i automatycznych ekspresów do kawy (wzrost o 10 proc.).

W cenie wygoda i oszczędność czasu

Kwestia wygody ma coraz większe znaczenie. W krajach objętych badaniem dużą popularnością cieszyły się bezprzewodowe odkurzacze ręczne. Zanotowany w ostatnich latach wzrost sprzedaży nadal się utrzymuje (wzrost o 45 proc.). Wielkość sprzedaży przekracza obecnie 1,2 mld euro. Sprzedaż robotów odkurzających również wzrosła, o 22 proc., do 612 milionów euro.

Dążenie konsumentów do wygody i oszczędności czasu zauważyć można również w obszarze sprzętów kuchennych. Przykładem mogą być np. miksery stojące ze zintegrowaną funkcją gotowania. Ta napędzana głównie przez chiński rynek kategoria produktów wygenerowała znaczący wzrost (o ponad 96 proc.), osiągając sprzedaż na poziomie 116 milionów euro.

Aktualny trend: health and fitness

Zdrowe odżywianie i kondycja to wciąż obserwowane trendy, również przez producentów małego sprzętu gospodarstwa domowego. Np. w związku z rosnącym zanieczyszczeniem powietrza w wielu miastach, rynek oczyszczaczy powietrza bardzo dynamicznie rośnie (o 34 proc. r/r.). W 26 krajach** monitorowanych przez GfK ta grupa produktów stanowi rynek o wartości 1,2 mld euro. Coraz większą popularność zyskują również stojące blendery z pojemnikiem na wynos, pozwalające przygotować napoje typu smoothie. Popyt na nie rośnie szczególnie w Azji (wzrost aż o 73 proc.). Dobrze sprzedają się również frytkownice, które obiecują zdrowsze potrawy dzięki zastosowaniu mniejszej ilości tłuszczu. W porównaniu do ubiegłego roku produkty te osiągnęły globalny wzrost sprzedaży o 20 proc.

Czytaj również:  Rewolucyjny środek transportu rozpędzi się do 1100 km/h. Polski prototyp kapsuły Hyperloop jest już gotowy, ale trwają prace nad torem testowym

Rosnący popyt na urządzenia sterowane smartfonem

  • troczek

    JA nie mam jakiś specjalnych wymagań. Cena ma być nie za wysoka i sprzęt znanej marki, najlepiej ze sredniej półki. Zawsze promocji szukam i teraz w media expert dostaje się 400 zł i dlatego u nich kupuję, ale zawsze robię dokładne rozeznanie co i gdzie.

  • Michał Pacześ

    Kupując sprzęt AGD stawiam przede wszystkim na funkcjonalność i wygodę. Dlatego podoba mi się kiedy różne strony mają różne udogodnienia, jak np. serwisy AGD, w których możemy zgłosić usterkę prze stronę jak np technikan. 😉