W I kwartale 2016r. 27% rezerwacji podróży na całym świecie zostało dokonanych przy użyciu smartfonów i tabletów

0

Criteo (NASDAQ: CRTO), firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, opublikowała raport Travel Flash, przedstawiający najnowsze trendy na rynku podróżniczym. Raport prezentuje wnioski wynikające z analizy rezerwacji dokonanych u dostawców usług turystycznych i biur podróży na całym świecie, od początku 2015 roku.  

Podczas gdy cała branża turystyczna szybko przystosowuje się do korzystania z urządzeń mobilnych, Criteo analizuje miliony rezerwacji online każdego dnia, na każdym urządzeniu. W najnowszym badaniu firma przeanalizowała udział rezerwacji na urządzeniach mobilnych, rolę aplikacji w planowaniu podróży i zakupie dodatkowych usług oraz zachowania i preferencje użytkowników dotyczące rezerwacji podróży. Oto kluczowe wnioski raportu:

Rezerwacje przy użyciu urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne

W Q1 2016 roku 27% rezerwacji podróży na całym świecie zostało dokonanych przy użyciu smartfonów i tabletów. W Europie najwięcej rezerwacji za pomocą urządzeń mobilnych wykonano w Wielkiej Brytanii (28%), Włoszech (26%), Holandii (23%), Francji (22%) i Niemczech (15%). Światowym liderem w liczbie rezerwacji z poziomu smartfona lub tabletu w Q1 2016 była Australia, z wynikiem 32%.

W Polsce w Q1 2016 udział transakcji mobilnych w całkowitej sprzedaży online wyniósł 20% dla branży travel – dla porównania: dla branży retail wskaźnik ten wyniósł 15%. Większość, bo aż 63% transakcji mobilnych, zostało dokonanych w systemie Android.

Rezerwacje mobilne podlegają również istotnym sezonowym zmianom. Na przykład w Stanach Zjednoczonych, ich udział w 2015 roku wzrósł o 21% w okresie od kwietnia do lipca. Taki sam trend przewiduje się na nadchodzący sezon letni.

Aplikacje ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej

Dzięki inwestycji w śledzenie zachowań użytkowników w aplikacjach  i odpowiednim działaniom reklamowym, zaangażowani reklamodawcy obserwują wzrost liczby rezerwacji z poziomu aplikacji. W Q1 2016 w ujęciu globalnym aplikacje wygenerowały 57% rezerwacji mobilnych, co stanowi wzrost o 40% w stosunku do Q3 2015. W sumie liczba rezerwacji w aplikacjach wzrosła o 3 punkty w ciągu zaledwie 90 dni i 40 punktów w 18 miesięcy.

Czytaj również:  Przyczyny słabości dolara

Smartfony zmieniają reguły gry – szczególnie w przypadku firm pośredniczących w rezerwacjach online (OTA)[1]

W kilku podkategoriach, mobilne rezerwacje zostały zdominowane przez smartfony. W amerykańskich OTAs w Q1 2016 aż 81% mobilnych rezerwacji hotelowych i 53% mobilnych rezerwacji lotów zostało wykonanych z poziomu smartfona. W Polsce smartfon jest również bardziej popularnym narzędziem zakupowym niż tablet – w minionym kwartale wygenerował aż 74% wszystkich transakcji mobilnych.

Co więcej, smartfony sprzyjają rezerwacjom last minute: w marcu 2016 roku 60% rezerwacji last minute w biurach podróży online w USA zostało wykonanych z poziomu smartfona, a całościowy udział urządzeń mobilnych w rezerwacjach last minute wyniósł 67%.

Ponad połowa rezerwacji podróży w USA jest wykonywana za pomocą  urządzeń mobilnych lub przy użyciu wielu urządzeń

 

Ten wynik pokazuje, jak ważne dla reklamodawców w branży podróżniczej jest śledzenie zachowań użytkowników na różnych urządzeniach. Bez takiego monitoringu nie można właściwie odczytać ścieżki zakupowej klienta, ani zrozumieć jego intencji zakupowych.