Wirtualna rzeczywistość już nie taka obca

obrazwyrozniajacy.png

Zainteresowanie wirtualną rzeczywistością w sieci od ponad roku intensywnie rośnie. Z jednej strony najwięksi gracze nieustannie ją ulepszają, z drugiej zaś do marketów zaczynają trafiać niskobudżetowe rozwiązania „dla każdego”.

Wzrost wyszukań o 996%

Liczba wyszukań haseł związanych z wirtualną rzeczywistością w Google wzrosła z 5200 w sierpniu 2015 do 57000 w październiku 2016, co daje wzrost o 996%. Wśród najszybciej rosnących wyszukań związanych z tym tematem najczęściej pojawiały się hasła związane z PlayStation VR oraz Samsung Gear VR.

Konkurencja się zaostrza

Do sierpnia 2015 Oculus nie miał w zasadzie konkurencji w mediach społecznościowych. W maju 2015 na kanale reZiguisza pojawił się film z Oculusem w roli głównej, który obecnie ma prawie 3.5mln wyświetleń i jest drugim najlepszym filmem na kanale jednego z najpopularniejszych polskich Youtuberów.

Wraz z zapowiedziami urządzeń od kolejnych producentów sytuacja zaczęła się dynamicznie zmieniać. Wpływ na zwiększenie liczby wypowiedzi o innych markach (HTC, PlayStation, Smasung) w social media wpływ miały głównie portale w połączeniu z wykopem, na którym toczyło się najwięcej dyskusji. Największe zainteresowanie wzbudzały zaś informacje o nadchodzących premierach.

Virutal Reality zaczyna docierać do mas

Do listopada 2016 najszybciej rosnące wyszukiwania w Google dotyczyły dużych graczy na rynku: PlayStation VR, Google VR, HTC VR czy Samsunga Gear VR. W listopadzie 2016 natomiast najszybciej rosnących hasłem był „hykker vr”. Okulary te za 40zł oferowała Biedronka, a ich recenzje pojawiły się na największych blogach technologicznych (spidersweb.pl) czy serwisach informacyjnych (gazeta.pl).

IRCenter