Wyniki finansowe Nest Banku za 2021 rok

Piotr Kowynia - Prezes Nest Banku
Piotr Kowynia - Prezes Nest Banku

Nest Bank zakończył 2021 rok z zyskiem w wysokości 4 mln złotych netto. Grupa Nest Bank S.A., w której skład wchodzi bank oraz spółka faktoringowa Faktoria, również wypracowała w 2021 roku zysk – w wysokości 2,1 mln zł.

Przełomowy rok dla Nest Banku

– W 2021 rok weszliśmy z klarowną strategią, której podstawowym celem było osiągnięcie rentowności. Cel ten został osiągnięty. Zarówno Nest Bank, jak i Grupa odnotowały w ubiegłym roku najlepsze od wielu lat wyniki finansowe, powiększyły bazę klientów, zwiększyły zakres świadczonych usług i dynamicznie kontynuowały gruntowną transformację cyfrową, inwestując w nowoczesne technologie i procesy – mówi Piotr Kowynia, Prezes Zarządu Nest Banku.

Zysk, cyfrowy rozwój, innowacyjność i społeczna odpowiedzialność

W 2021 roku Nest Bank pozyskał blisko 20 tys. nowych klientów. Ponadto Nest może się pochwalić jednym z najwyższych w Polsce wskaźników kont zakładanych online – ponad 65% rachunków indywidualnych i firmowych zostało otwartych w kanałach zdalnych w 2021 roku.

Jako pierwsi na polskim rynku udostępniliśmy proces kredytowy, dzięki któremu firma nie mająca jeszcze relacji z bankiem może uzyskać kredyt całkowicie online i podpisać umowę zdalnie. We wrześniu 2021 roku jako pierwsi na świecie przeprowadziliśmy pilotaż VISA Mobile – nowej usługi płatności kartą w internecie. Potwierdziliśmy tym naszą zdolność do wdrażania innowacyjnych, skalowalnych projektów z największymi globalnymi partnerami – mówi Piotr Kowynia, Prezes Zarządu

W ubiegłym roku nie tylko wypracowaliśmy najlepsze od wielu lat wyniki finansowe , ale także podnieśliśmy sobie poprzeczkę w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Znacząco podwyższyliśmy nasze standardy w obszarze polityk praw człowieka, kodeksu postępowania pracowników czy kodeksu postępowania dostawców. Zrealizowaliśmy wiele ważnych inicjatyw społecznych. Dołączyliśmy także do organizacji United Nations Global Compact. W 2022 roku i kolejnych latach będziemy kontynuować nasze działania w tym obszarze – dodaje.

Plany Nest Banku na 2022 rok – kontynuacja strategii i kolejne innowacje

Nest Bank zapowiada, że w 2022 roku będzie kontynuował strategię skoncentrowaną na cyfrowych usługach finansowych dla osób indywidualnych i przedsiębiorców. Na początku kwietnia bank zmienił logotyp oraz identyfikację wizualną i zapowiada kolejne zmiany.
Kontynuujemy strategię innowacyjnej, mobilnej bankowości dla klientów indywidulanych oraz wysokiej jakości cyfrowych usług finansowych dla przedsiębiorców. Nasze usługi są konkurencyjne cenowo, innowacyjne i dostępne 24/7, wszędzie tam, gdzie przedsiębiorcy zarabiają pieniądze i budują wartość swoich biznesów – mówi Piotr Kowynia, Prezes Zarządu Nest Banku. – Aby podkreślić strategię banku i jej charakter zmieniliśmy, w 2022 roku, naszą identyfikację wizualną. Nowe logo podkreśla naszą dynamikę, strategiczne skupienie na przedsiębiorcach i ich potrzebach z dbałością o nowoczesność, jakość i wygodę proponowanych usług – dodaje.

Bank zapowiada także, że jeszcze w tym roku wprowadzi klika nowości do swojej oferty. Należą do nich między innymi kredyt dla spółek, karta wirtualna, nowy proces zakładania rachunku z wykorzystaniem tzw. selfie czy Visa Mobile.