Zwyczaje zakupowe konsumentów w drugiej połowie 2016 roku i prognozy dla globalnej sprzedaży cross-device

Raport Criteo: jedna na trzy transakcje online może zostać niewłaściwie przypisana przez marketerów, którzy nie korzystają z pomiarów cross-device

telefon zakupoy commerce
  • 38% wszystkich transakcji e-Commerce w branży retail w Polsce dokonano przy użyciu dwóch lub więcej urządzeń
  • Sprzedawcy, którym brak perspektywy cross-device mogą niewłaściwie przypisywać 31% ze swoich transakcji

Criteo S.A. (NASDAQ: CRTO), firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, ogłosiła dziś raport State of Cross-Device Commerce. Analiza pokazuje zwyczaje zakupowe konsumentów w drugiej połowie 2016 roku i przedstawia prognozy dla globalnej sprzedaży cross-device.

„Wdrożenie pomiarów cross-device ma zasadnicze znaczenie dla sprzedawców. Nie tylko przyczynia się do ustalenia prawidłowych wartości sprzedaży, ale przede wszystkim pomaga w dostosowaniu odpowiednich budżetów do najbardziej rentownych kanałów”, powiedział Alexander Gösswein, Managing Director Central Europe w Criteo. „Oferując klientom płynną obsługę i spersonalizowane doświadczenie na wszystkich urządzeniach, sprzedawca wyróżnia się na tle konkurencji.”

Kluczowe wnioski raportu:

raportraport cross-device

Pomiar Cross-Device oznacza bardziej efektywne wydatki i wyższe zyski

  • W Polsce, w przypadku 42% wszystkich zakupów mobile i 37% zakupów z poziomu desktopu, w ścieżce zakupowej wykorzystano przynajmniej jedno dodatkowe urządzenie.
  • 25% klientów cross-device w Polsce przeglądało produkty na smartfonie, niezależnie od urządzenia, na którym sfinalizowano zakupy.

Mobile wciąż będzie siłą dominującą

Na różnych urządzeniach ścieżka zakupowa klienta jest dynamiczna, ale mobile wykazuje większy wskaźnik transakcji z wyższą od przeciętnej wielkością zamówienia. Najważniejsze dane wzrostu mobile dla Q4 2016 obejmują:

  • Udział urządzeń mobilnych w handlu eCommerce w Polsce wynosi 17%
  • 75% transakcji mobile w Polsce zostało sfinalizowanych na smartfonach, a 25% na tabletach
  • W skali globalnej: sprzedawcy z branży fashion i dóbr luksusowych utrzymują największy udział w transakcjach mobilnych, na poziomie 41%. Sprzedawcy towarów sportowych uplasowali się na drugim miejscu – odnotowując równocześnie najwyższy, 30-procentowy wzrost zakupów z poziomu urządzeń mobilnych.

Smartfony są kluczowym urządzeniem w zakupach cross-device

Powiedzenie „Przeglądaj na smartfonie, kupuj na komputerze” jest już nieaktualne. Obecnie konsumenci sięgają po smartfony zarówno przeglądając produkty jak i kupując, co czyni te urządzenia jeszcze bardziej znaczącymi dla sprzedawców.

  • Udział poszczególnych urządzeń w transakcjach cross-device w Polsce w branży retail: smartfon 42%, tablet 41%, desktop 37%
  • 68% transakcji mobilnych jest dokonywana w systemie Android, a 32% w systemie iOS

Marketerzy nie mogą sobie dłużej pozwolić na silosowy wgląd w zachowania zakupowe klientów. Doświadczeni sprzedawcy oferują płynną obsługę na wszystkich urządzeniach aby umożliwić zakupy w każdym miejscu i czasie. Posiadając wgląd cross-device w ścieżkę zakupową klientów, efektywniej planują swoje marketingowe budżety.

Całość raportu State of Cross-Device można pobrać tutaj.