Cashback na polskim rynku e-commerce

0

Cashback to wciąż nowość na polskim rynku zakupów internetowych. Jest on niczym innym jak zwrotem części gotówki za zakupy dokonane za pośrednictwem portalu łączącego przeważnie cashback z kodami rabatowymi.

– W Polsce wiara w taki cashback jest jeszcze mała, bo w zasadzie kto normalny rozdawałby pieniądze za zakupy ot tak sobie – mówi w rozmowie z MarketNews24 Daniel Werner, brand manager w Zrabatowani.pl, Grupa SARE. – W Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych rynek ten jest wart obecnie kilka miliardów złotych. Obawy na rynku cashbacka wynikają głównie z nieświadomości, jak odbywa się cały proces zwrotu pieniędzy.

Cały proces rozliczenia cashbacka odbywa się po stronie portalu, użytkownik musi tylko chwilę poczekać na zaakceptowanie transakcji, wiąże się to z możliwością zwrócenia zakupionego towaru zgodnie z ustawowymi 14 dniami odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

Więcej danych musimy natomiast podać w momencie wypłaty tego cashbacka na swoje konto bankowe. Są też portale, jak zaangażowani.pl, oferujące możliwość przelania cashbacka na wybraną przez siebie fundację, co daje nam w sumie możliwość niesienia pomocy robiąc te same zakupy w internecie co zawsze, nie wydając ani złotówki więcej.

– W większości portali nie ma ukrytych haczyków czy gwiazdek, wystarczy rejestracja, głównie adres email, zaś samego zakupu czy też płatności za zakupy dokonuje się w wybranym przez siebie sklepie – wyjaśnia D.Werner.

Czytaj również:  Problemy z płatnościami firm z branży e-commerce