Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Adam Chróścielewski

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Adam Chróścielewski

Wojciech Górniak, lider obszaru strategii i transformacji cyfrowych w Deloitte

Deloitte: 40 proc. firm rodzinnych nie posiada strategii cyfrowej

W ciągu ostatnich trzech lat aż 65 proc. firm rodzinnych pomnożyło liczbę podmiotów, z którymi współpracują. To naturalny skutek powiększania się grona uczestników rynku, na którym coraz łatwiej się znaleźć, między innymi dzięki digitalizacji....
Deloitte biuro

Deloitte: Młodzi liderzy firm rodzinnych czują się przygotowani na przełomowe zmiany

Jedynym stałym elementem otaczającej nas rzeczywistości jest ciągła zmiana. Dotyczy to również biznesu, w tym firm rodzinnych. Jak wynika z raportu „NextGen 2017. Prowadzenie rodzinnej firmy w nieprzewidywalnym środowisku przełomowych zmian”, przygotowanego przez firmę...
raporty praca biuro

Firmy rodzinne powinny otworzyć się na menedżerów z zewnątrz

Najstarsze firmy rodzinne istnieją w Japonii, ich historia sięga ponad 1400 lat. Jeden z japońskich hoteli ma udokumentowaną sukcesję 46 pokoleń. Firmy rodzinne w Polsce nie mogą się pochwalić tak długą historią. Ale mimo krótkiego...
1667875708_deloitte_firmy_rodzinne.png

Do firm rodzinnych wchodzi nowe pokolenie. Są bardziej niż ich poprzednicy otwarci na współpracę...

Dwie trzecie młodych menadżerów przejmujących firmę od starszego pokolenia chce zachować jej rodzinny charakter – wynika z badania Deloitte. 37 proc. uważa, że jest to możliwe również przy udziale zewnętrznego inwestora. Żeby maksymalizować przychody firmy,...
forum-ekonomiczne

Wyzwaniem liderów w firmach rodzinnych jest zachowanie ich rodzinnego charakteru

W Polsce jesteśmy świadkami coraz powszechniejszego procesu przekazywania zarządzania firmami rodzinnymi przedstawicielom nowej generacji. Czy sukcesorzy w firmach rodzinnych są przygotowani do przejęcia władzy? Z jakimi wyzwaniami będą się mierzyć? Jak wynika z raportu...
Magdalena Burnat-Mikosz, Deloitte

Polskie firmy coraz bardziej świadome występujących zagrożeń, ale nie są wystarczająco dobrze przygotowane do...

Przeciwdziałanie nieprawidłowościom, zapewnienie zgodności funkcjonowania organizacji biznesowej czy ryzyka wynikające z rozwoju nowoczesnych technologii pozostają w dalszym ciągu wyzwaniem dla dzisiejszych korporacji. Nie od dzisiaj wiadomo, że to czego nie widać lub to co...
umowa

Wewnątrzfirmowe konstytucje w przedsiębiorstwach rodzinnych

Według danych PARP, firmy rodzinne prowadzone w formie spółki mogą stanowić 36 proc. wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, a biorąc pod uwagę również podmioty prowadzone w formie działalności gospodarczej i niezatrudniające pracowników może...
firma

Polskie firmy rodzinne istotną siłą napędową gospodarki, jednak potrzebują profesjonalizacji

Firmy rodzinne w Polsce wytwarzają prawie jedną piątą PKB. Ich atutem jest silne przywiązanie pracowników, elastyczne zasady działania i szybka decyzyjność. Słabością jest niejednokrotnie brak strategii działania, która mogłaby przyciągnąć inwestorów i pomóc im stać...
Deloitte rozwija się i wzmacnia swoje struktury w Warszawie

Innowacyjność wyzwaniem i koniecznością dla firm

Największą wartością dla spółek technologicznie innowacyjnych są utalentowani pracownicy  „Bądź innowacyjny albo giń” – to stwierdzenie najlepiej obrazuje bieżącą sytuację firm. Niemal 70 proc. szefów firm z Europy Środkowej, które zgłosiły się do tegorocznej...
firma

Polskie firmy technologicznie innowacyjne nadal mocne w Europie Środkowej

W 16. edycji rankingu Deloitte najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej znalazło się 19 spółek z Polski. Na pozycji lidera zestawienia głównego „Technology Fast 50” znalazła się czeska firma Simplity, tuż za...
rp_pl_fast_50_2014.jpg

Polskie firmy technologicznie innowacyjne najliczniej reprezentowane w środkowoeuropejskim rankingu Deloitte

W 15. edycji rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej znalazły się 22 spółki z Polski (we wszystkich kategoriach). Pozycja lidera zestawienia głównego Technology Fast 50 przypadła węgierskiej spółce Szallas.hu, drugie...
pieniądze podatki

Najpopularniejszym upominkiem pod choinkę nadal jest gotówka

Aż 57 proc. polskich kobiet, które dysponują mniejszym niż w ubiegłym roku świątecznym budżetem, tłumaczy to gorszą sytuacją ekonomiczną w Polsce. Wśród mężczyzn odsetek ten jest o 11 pp. niższy. Zarówno Polacy, jak i...
Magdalena Jończak, Dyrektor w dziale Konsultingu Deloitte

Polska rodzina w tym roku na zakupy świąteczne wyda około 1 126 zł

Polacy, choć przywiązani do tradycji Bożego Narodzenia, podchodzą do finansowania świąt zdroworozsądkowo. Najbliższych zamierzamy obdarzyć praktycznymi prezentami, a sami marzymy, by pod choinką znaleźć gotówkę. Upominki coraz chętniej kupujemy przez Internet, ale zakupy spożywcze...
Magdalena Jończak, Dyrektor w dziale Konsultingu Deloitte

Na zakupy świąteczne w 2012 Polacy wydadzą średnio 1280 pln

W tym roku uważniej będziemy wydawać pieniądze na świąteczne zakupy. Wybierzemy tańsze, bardziej użyteczne prezenty w sklepach oferujących niższe ceny. Chętniej niż reszta Europejczyków kupimy upominki przez Internet. W tym roku na bożonarodzeniowe prezenty, jedzenie...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Określenie grupy docelowej

Czy znasz swoją grupę docelową? Sprawdź to!

Czy zdarzyło Ci się zapewniać – np. na stronie internetowej albo w katalogu branżowym – że Twoja firma „dostosowuje ofertę do potrzeb klienta”? Świetnie,...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Przemysł

Deloitte: Konsekwencje zmian klimatycznych zmuszają firmy do transformacji łańcuchów dostaw

Konsekwencje zmian klimatycznych będą stanowić jedno z wyzwań dla bezpieczeństwa łańcuchów dostaw w trakcie najbliższej dekady, twierdzi niemal co drugi przedstawiciel środkowoeuropejskich firm. Autorzy...