Już co piąty Polak robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych

0

Zakupy za pośrednictwem smartfona robią najczęściej młodzi mężczyźni, studenci i uczniowie w wieku 15-24, którzy mieszkają w dużych miastach[1]. Eksperci prognozują, że liczba konsumentów zainteresowanych zakupami w wersji mobilnej w najbliższych latach będzie dynamicznie rosła. Blisko 30 proc. Polaków porównuje na smartfonach ceny podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Powyższe zjawiska są charakterystyczne dla tzw. smart konsumenta, który jest w pełni świadomy możliwości jakie oferują nowe technologie, ceni sobie wygodę i szybkość usługi. Z drugiej strony nowe pokolenie konsumentów jest nieprzewidywalne, nie lojalne i wybredne. Większość z nas, przy zakupach zwraca uwagę na rekomendację znajomych i opinie w mediach społecznościowych, a blisko 23 proc. konsumentów przed zakupem szuka informacji w wyszukiwarce Google[2]. Czy przedsiębiorcy są na to wszystko przygotowani? Kto śledzi trendy, a kto prześpi swoją szansę?

„Branża m-commerce rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie i według ekspertów w 2015 osiągnie wartość 2,5 miliarda złotych. Klienci raczej nie porzucą wygodnego, szybkiego i bezpiecznego sposobu robienia zakupów. M-commerce jest po prostu efektywnym przedłużeniem handlu internetowego, który już od jakiegoś czasu święci triumfy w biznesie. Zasady gry na rynku zmieniają się wraz z naszymi przyzwyczajeniami komunikacyjnymi. W 2015 roku, blisko 60 proc. Polaków będzie posiadało smartfona. Trudno się, więc dziwić, że nowoczesny konsument wymaga tego, aby marketerzy w pełni wykorzystywali potencjał narzędzi mobilnych. Znaczna część budżetów marketingowych jest przenoszona obecnie z tradycyjnych działań i mediów do sektora online. Nowoczesne przedsiębiorstwa wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i inwestują w rozwiązania takie jak, responsywna strona www, pozycjonowanie w sieci czy kampanie SMS” – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl

Ponad 40 proc. przedsiębiorstw z sektora MŚP planuje wykorzystywanie nowych form promocji i reklam[3]. Coraz więcej mały i średnich przedsiębiorstw sięga po nowoczesne narzędzia marketingowe, które zarezerwowane były dotąd jedynie dla dużych graczy. Dzieję się tak, dzięki temu, że dostawcy usług opracowują rozwiązania dedykowane właśnie takim firmom. Kampanie SEO/SEM, kampanie MMS, masowa wysyłka SMS-ów czy aplikacje mobilne są już w zasięgu przeciętnego polskiego przedsiębiorcy czy start-up’owca.

Czytaj również:  Połowa rynków w regionie EMEA ze wzrostem popytu na nieruchomości przemysłowe i logistyczne