Kompap: wzrost sprzedaży o 49% w I kwartale 2018

0

Grupa Kompap SA, do której należą dwie wiodące drukarnie dziełowe w Polsce – BZGraf i OZGraf, a także drukarnia offsetowa rolowa Imprimus, od stycznia do marca 2018 roku wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 21,88 mln zł, co oznacza wzrost o 49% r/r. Jednocześnie o 63% zwiększył się w tym czasie skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży do poziomu 4,95 mln zł wobec 3,03 mln zł przed rokiem. Grupa zakończyła pierwszy kwartał zyskiem netto w wysokości 0,72 mln zł. Rok wcześniej na tym poziomie notowała 1,47 mln zł.

– Włączenie do grupy pod koniec zeszłego roku Imprimusa zaowocowało skokowym zwiększeniem sprzedaży Kompapu. Jednocześnie w związku z tym, że nowo zakupiona drukarnia notowała w przeszłości duże straty, konieczne było szybkie rozpoczęcie  procesu restrukturyzacji w tej spółce. Z początkiem roku wdrożyliśmy więc szereg działań mających na celu poprawę generowanych przez nią wyników. Co istotne, uzyskaliśmy satysfakcjonujące efekty znacznie szybciej niż się spodziewaliśmy, które pozwalają nam oczekiwać pozytywnego wyniku finansowego w Imprimusie już w II kwartale 2018 roku ­– mówi Waldemar Lipka, prezes zarządu Kompap SA.

– W dalszym ciągu pracowaliśmy nad zwiększaniem wydajności w naszych dotychczasowych zakładach – w Białymstoku i Olsztynie. Już w kwietniu 2018 roku uroczyście uruchomiliśmy w OZGrafie pierwszą w Polsce, a jednocześnie jedenastą na świecie kompletną linię do oprawy twardej linii Kolbus. Jej instalacja oznacza wzrost potencjału olsztyńskich zakładów w zakresie produkcji książek w twardej oprawie niemal o połowę – do około 7-8 mln egzemplarzy. Nie zwalniamy jednak tempa i będziemy konsekwentnie pracować nad budowaniem sprzedaży, zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Chcemy przy tym korzystać z synergii zakupów wszystkich naszych zakładów – dodaje Waldemar Lipka.

Podstawą  działalności Kompapu jest druk, przede wszystkim druk dziełowy, za który grupa ceniona jest zarówno Polsce, jak i za granicą. W I kwartale 2018 roku skonsolidowane przychody z tytułu działalności produkcyjnej, czyli sprzedaży gotowych książek, katalogów, czasopism i innych artykułów poligraficznych wyniosły 21,12 mln zł wobec 14,04 mln zł rok wcześniej. Grupa eksportuje swoje produkty do kilkunastu krajów europejskich, w  tym na tak wymagające rynki jak Norwegia, Szwecja, Dania, ale też Niemcy czy Wielka Brytania. Na koniec 2017 roku sprzedaż zagraniczna odpowiadała za niemal ¼ przychodów całej grupy.

Czytaj również:  Eksport we wrześniu 2018 – prognoza Krajowej Izby Gospodarczej