Mariusz Chochołek: Analityka kluczem do cyfrowego biznesu

0

Zdaniem Mariusza Chochołka, prezesa Integrated Solutions, to systemy analityczne odegrają kluczową rolę w cyfrowej transformacji biznesu. – Tylko twarde dane są w stanie przekonać polskie przedsiębiorstwa, że digitalizacja ma sens – stwierdza.

Mariusz Chochołek
Mariusz Chochołek, prezes Integrated Solutions

Według Gartner[1] za cztery lata ponad 75 proc. dużych i średnich firm na całym świecie będzie walczyć o klienta wykorzystując zaawansowaną analitykę. Dobre perspektywy dla rynku analitycznego potwierdza też IDC. W 2019 roku przychody ze sprzedaży tej klasy rozwiązań mają sięgnąć 187 miliardów dolarów[2]. Tymczasem z danych Integrated Solutions wynika, że polskie małe i średnie przedsiębiorstwa wciąż w niewielkim stopniu wykorzystują potencjał analityki. Tylko co dziesiąta firma deklaruje, że technologie analityczne mają istotny wpływ na prowadzony przez nie biznes.

O ile duże polskie podmioty, które dziś są pionierami cyfryzacji, zbudowały swoją przewagę rynkową właśnie w oparciu o rozwiązania analityczne, mniejsi działają instynktownie, często bazując na schematach. Z jednej strony chcą płynąć z nurtem cyfryzacji, z drugiej nie wiedzą jak się do tego zabrać. Brak zaplecza analitycznego dodatkowo komplikuje sprawę – wyjaśnia Mariusz Chochołek.

Około 40 proc. przedstawicieli MSP uważa, że cyfryzacja wiąże się z inwestycją w innowację. Zdaniem prezesa Integrated Solutions to analityka stoi za mądrym i trafionym inwestowaniem.

Jak podaje International Institute for Analytics najczęstsze bariery powstrzymujące firmy przed korzystaniem z analityki nowej generacji to wewnętrzny opór organizacji, chęć utrzymanie obecnej sytuacji w firmie oraz brak zaufania do metod analitycznych. W pierwszej piątce branż z największym doświadczeniem w analityce znajdują się m.in. finanse, handel i farmacja.

[1] http://www.sas.com/pl_pl/news/informacje-prasowe-pl/2016/gartner-zaawansowana-analityka-biznesowa-rosnie-w-sile.html

[2] https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS41306516

Czytaj również:  Orange chce zrewolucjonizować inteligentne systemy miejskie. Stworzył technologię do centralnego zarządzania infrastrukturą