Od 1 września system viaTOLL obejmie 264 km nowych tras

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

1 września zostanie poszerzona sieć dróg płatnych dla samochodów ciężarowych. W przyszłym tygodniu do systemu viaTOLL zostanie włączonych około 264 km tras różnych kategorii. Miesiąc później płatna sieć powiększy się o kolejne 58 km.

System w tym roku powiększy się do 2917 km. Rozszerzenie będzie następowało w dwóch etapach: 1 września i 1 października – mówi agencji informacyjnej Newseria Dorota Prochowicz, rzeczniczka systemu viaTOLL.

Od września płatne stanie się osiem nowych odcinków dróg, w tym dwa odcinki autostrady A1, od węzła Czerniewice do węzła Włocławek Zachód oraz od Świerklan do granicy w Gorzyczkach, odcinek autostrady A4 od węzła Jarosław Zachód do Korczowej. Płatne będą również dwa odcinki drogi S8, od węzła Syców Wschód do węzła Wieluń i od węzła Łask do węzła Rzgów, odcinek od węzła Pabianice Północ do węzła Róża na trasie S14, odcinek od węzła Rzeszów Zachód do węzła Świlcza na trasie S19 oraz na drodze krajowej nr 90 odcinek pomiędzy miejscowościami Jeleń i Baldram z mostem na Wiśle w Kwidzynie.

W październiku system viaTOLL obejmie jeszcze dwa odcinki dróg, od węzła Włocławek Zachód do węzła Kowal na autostradzie A1 oraz od węzła Dębica Wschód do węzła Rzeszów Północ na A4.

Dzienne wpływy z systemu osiągają 3,8 mln zł – informuje Prochowicz. – Najbardziej dochodowymi drogami w Polsce są autostrady, zwłaszcza A4, gdzie wpływy z ostatniego półrocza sięgnęły 180 mln zł, i A2, gdzie wyniosły one 80 mln zł. Kolejnymi drogami w tym rankingu są S8, S7, DK92 oraz A1.

Docelowo w roku 2018 elektroniczny system poboru opłat viaTOLL ma objąć w całej Polsce ok. 7 tys. km dróg. O poszerzeniu systemu decyduje Rada Ministrów, wydając stosowne rozporządzenie.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Podwarszawski rynek magazynowy: rośnie popyt, ale podaż nie nadąża

W miejscowościach okołowarszawskich deweloperzy niechętnie podejmują się budowy magazynów...
Wiadomości

Podwarszawski rynek magazynowy: rośnie popyt, ale podaż nie nadąża

W miejscowościach okołowarszawskich deweloperzy niechętnie podejmują się budowy magazynów...

Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów

W 2024 r. UE zaimportowała 4,6 mld tanich paczek...

Jak skutecznie pakować przesyłki? Optymalizacja opakowań i materiałów ochronnych

Pakowanie przesyłek to jeden z najważniejszych elementów procesu logistycznego....

eCMR i eFTI na drodze legislacyjnej – kiedy faktycznie wejdą w życie?

Elektroniczne listy przewozowe (eCMR) mają za zadanie uprościć i...

Trans Polonia stawia na intermodalność

Około trzech czwartych transportów towarów w Europie odbywa się...

Na morzu nie wieje nudą: o zmianach w biznesie morskim w 2025 roku

Fracht morski odgrywa kluczową rolę w globalnej wymianie handlowej....

Laude Smart Intermodal rozwija przewozy – nowe kierunki transportu z Polski i Ukrainy

Spółka Laude w zdecydowanej większości prowadzi transporty intermodalne z...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie