Outdoorzy S.A. z najlepszym kwartałem w historii

0

Outdoorzy S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, miała ponad 182 tys. zł zysku netto w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 3.008 tys. zł. Był to zarazem najlepszy kwartał w całej historii Emitenta.

Spółka wypracowała w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 182 tys. zł zysk netto przy przychodach netto ze sprzedaży na poziomie 3.008 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie ub. roku zysk netto sięgnął blisko 127 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 2.443 tys. zł. W całym roku obrotowym 2017/2018 zysk netto Outdoorzy S.A. wyniósł 174 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości 7.222 tys. zł. Rok wcześniej zysk netto Emitenta ukształtował się na poziomie 137 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 7.344 tys. zł. Miniony kwartał był historycznie rekordowy dla Spółki pod względem osiągniętych przychodów, które pierwszy raz przekroczyły wartość 3 mln zł. Wzrost sprzedaży ogółem oraz zwiększenie marżowości w handlu hurtowym pozwoliły Emitentowi zanotować wyraźną poprawę rentowności netto. Zarząd Outdoorzy S.A. ocenia osiągnięte wyniki finansowe jako duży sukces Spółki i chce utrzymać tendencję wzrostową w kolejnych latach.

„Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego wyniku w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018. Tak duży obrót nie jest przypadkiem, a efektem dobrze zaplanowanej strategii przewidzianej na cały rok obrotowy. W trakcie roku poświęciliśmy sporo czasu na przygotowaniu się do czwartego kwartału, który w branży handlowej daje największą szansę na zysk.” wyjaśnia Paweł Miśkiewicz, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.

Emitent nadal realizuje przyjęty plan wzrostu sprzedaży detalicznej i w minionym kwartale rozszerzył ofertę sklepu internetowego o kolejne marki m.in. Pepis (sprzęt przeciwlawinowy), Ecovessel (naczynia kempingowe) oraz Columbia (odzież turystyczna). Spółka bardzo mocno przygotowywała się do rozpoczęcia ważnego sezonu sprzedażowego, jakim jest okres świąteczno-zimowy. Outdoorzy S.A. pracowali również nad procesem składania zamówień sezonowych na wiosnę i lato przyszłego roku. Dla Zarządu Spółki bardzo ważne jest dalsze zmniejszanie czasu realizacji zamówień, co udało się zrealizować i w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018 obniżając go o blisko 8% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku obrotowego i to w dodatku przy wyższej liczbie zamówień detalicznych o ponad 67%.

Czytaj również:  SSK S.A. - wyniki za III kw. 2018 r.

„W tym roku nie dodaliśmy wielu nowych marek do oferty sklepu. Jednak te, które znalazły się w ofercie i są nowe, to w większości marki „premium”. Poświęciliśmy dużo naszej energii, aby zoptymalizować sprzedaż marek, które znajdują się przez cały czas w ofercie sklepu. Naszym celem było zwiększenie sprzedaży marek, w których widzimy potencjał, a z wielu powodów sprzedawały się dotychczas poniżej oczekiwań – proces ten cały czas trwa. Zwiększanie sprzedaży i marży w segmencie detalicznym to priorytet w obecnej chwili, jak również w kolejnych miesiącach.” – zakończył Miśkiewicz.

Outdoorzy S.A. w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018 kontynuowali wraz z partnerami pracę nad nową platformą sklepu internetowego oraz dokonali inwestycji w rozwój bieżącego systemu sprzedaży. Zrealizowano także inwestycję w wymianę sprzętu komputerowego. Podjęta decyzja o przyśpieszeniu realizacji zaplanowanych inwestycji wpłynęła bezpośrednio na zmniejszenie osiągniętego wyniku finansowego, ale pozwoli za to zwiększyć jakość świadczonych usług i zaowocuje lepszymi wynikami w kolejnych kwartałach. Spółka osiągnęła w roku obrotowym 2017/2018 zysk brutto na poziomie 231 tys. zł wobec prognozowanych 300 tys. zł.