Poczta elektroniczna najpopularniejszą formą komunikacji w sieci

Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska
Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska

Badanie przeprowadzone przez IIBR dla Grupy Wirtualna Polska pokazuje, że poczta elektroniczna jest najczęściej wybieraną formą komunikacji w sieci. 97% polskich internautów deklaruje korzystanie z poczty, 70% spośród nich robi to przynajmniej raz dziennie. Już 75% internautów korzystających z Internetu w telefonie sprawdza za jego pośrednictwem e-maile, rośnie również liczba osób wskazujących na korzystanie z poczty przez tablet. Obecnie to 17% internautów i jest to niemal dwa razy tyle, co przed rokiem.

E-mail podstawą komunikacji
Poczta elektroniczna jest niezmiennie najchętniej wybieranym narzędziem do komunikacji w sieci. Aż 97% ankietowanych deklaruje korzystanie z e-maila. Drugie miejsce na podium zajęły, po raz kolejny, serwisy społecznościowe (84%), a trzecie – komunikatory (74%).

Poczta elektroniczna w urządzeniach mobilnych
Badanie IIBR pokazuje, że wszystkie badane formy komunikacji internetowej zyskują na popularności wśród użytkowników telefonów. Polacy coraz chętniej korzystają z poczty w komórkach. 75% ankietowanych sprawdza pocztę elektroniczną w telefonie (vs 69% w 2013 r.), a niemal połowa z nich robi to codziennie (wzrost w stosunku do ubiegłorocznego badania o 9 punktów procentowych – z 37% na 46%). Serwisy społecznościowe zajmują obecnie drugą pozycję (63%), natomiast trzecią – komunikatory (35%).

Najczęściej z mobilnej poczty korzystają właściciele iPhone’ów (79% – codziennie), mieszkańcy miast powyżej 500 tys. (57% – codziennie), osoby w wieku 25-44 lata (52% – codziennie) i z wykształceniem wyższym (51% – codziennie). Co ciekawe, w ciągu roku niemal podwoiła się (wzrost z 9% do 17%) liczba internautów korzystających z poczty e-mail za pomocą tabletu. Najczęściej są to osoby w wieku 35-44 lata (22%), z wyższym wykształceniem (18%) oraz mieszkańcy największych miast (21%).

Jakość, nie ilość
Niemal jedna czwarta internautów (24%) ma tylko jedno konto e-mailowe, a ponad 1/3 (35%) – dwa. Użytkowników posiadających więcej niż 6 kont e-mailowych jest zaledwie 2%.

Poczta Grupy WP pozostaje liderem wśród serwisów pocztowych w Polsce. Korzysta z niej 8,3 mln internautów (Real Users). Użytkownicy wybierają pocztę Grupy WP ze względu na jej dużą pojemność (44%), niezawodność (41%), duże załączniki (36%) oraz bezpieczeństwo (34%).

O badaniu:
Badanie zrealizowane przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski. Badanie przeprowadzono w dniach 17-31 marca 2014 roku na grupie internautów w wieku 15 lat i więcej, i w jego ramach zebrano 2000 wypełnionych ankiet. Dane zostały doważone pod względem płci i wieku tak, by były reprezentatywne dla ogółu internautów w Polsce (ważenie do danych SMG/KRC-Omnibus).