Studenci będą zarządzać wirtualnymi firmami. Rusza nowy projekt

0

Już od nowego roku akademickiego studenci Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego oraz Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej zamienią się w menadżerów wirtualnych przedsiębiorstw. Dzięki współpracy z firmą Macrologic, która udostępniła dla celów dydaktycznych swój nowoopracowany system ERP, podczas zajęć będą oni mogli projektować procesy, analizować wskaźniki i dane oraz udoskonalać wyniki prowadzonych przez siebie firm.

Współcześnie istniejące przedsiębiorstwa, które zatrudniają co najmniej kilkadziesiąt osób, zwykle używają do zarządzania zasobami i planowania działań przedsiębiorstwa oprogramowania informatycznego klasy ERP, które pomaga w uporządkowaniu, bieżącej obsłudze i integrowaniu na potrzeby raportowania wielu obszarów działalności organizacji.

Wychodząc z założenia, że najlepiej uczyć się w praktyce, firma Macrologic udostępni studentom dwóch uczelni swój najnowszy produkt — system ERP wspierający zarządzanie procesami w organizacji. Studenci będą mogli dzięki temu pełnić rolę menedżerów i zarządzać swoimi wirtualnymi firmami zgodnie z posiadaną wiedzą i informacjami zgromadzonymi w systemie, a następnie, na podstawie tych informacji będą mogli podejmować decyzje o sposobie wyjścia z  trudnych sytuacji. Jako baza narzędziowa dla projektu wykorzystany zostanie pierwszy polski procesowy system ERP — Macrologic Merit, który umożliwia zaimplementowanie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie bezpośrednio do rozwiązania informatycznego. Praca odbywać się będzie w modelu Cloud Computing, co zapewni uniwersalność, bezpieczeństwo użytkowania i łatwy dostęp do zasobów z danymi. Co istotne, zaimplementowany system będzie bazować na polskiej technologii MacroBASE, która zapewnia stabilność zgodną z najwyższymi standardami bezpieczeństwa danych.

— Projekt zakłada przybliżenie studentom realnych problemów, z którymi firmy stykają się na co dzień. W udostępnianym przez nas systemie przypisane są użytkownikom określone role i wynikające z nich zadania, dzięki czemu każdy „menedżer” wirtualnej firmy uczestniczy w realizacji procesów biznesowych w tym zakresie, który wynika właśnie z jego roli w organizacji. Taki sposób myślenia i działania pozwala na lepsze zrozumienie swojej funkcji w organizacji, co w efekcie przekłada się na wymierne korzyści dla firmy — tłumaczy Janusz Jakóbczak, doradca zarządu w firmie Macrologic, koordynator projektu współpracy
z uczelniami.

Czytaj również:  Gartner prezentuje 10 największych zagrożeń dla biznesu. Na szczycie chmura

Przygotowanie kadr uczelni do prowadzenia zajęć praktycznych ze studentami trwają już od lutego br. Eksperci Macrologic prowadzą szkolenia z obsługi systemu, który wspomaga przedsiębiorstwa w zarządzaniu personelem, sprzedażą, zakupami, logistyką, finansami oraz produkcją.

— Doświadczenie zdobyte przez studentów podczas zajęć umożliwi im spojrzenie na firmę z perspektywy uwzględniającej jej potencjalne praktyczne problemy, co pozwoli przygotować przyszłych menedżerów do wejścia w realne środowisko, z wyobrażeniem realnych problemów do rozwiązania — mówi Janusz Jakóbczak.