Surfland Systemy Komputerowe S.A. publikuje wyniki finansowe za 2018 r.

analizy raporty

Surfland Systemy Komputerowe S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2011 r., działająca w branży IT, wypracowała w 2018 r. ponad 102 tys. zł zysku EBITDA przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 3.320 tys. zł. Miniony rok był dla Emitenta dynamicznym okresem, w którym zmianie uległa siedziba na bardziej nowoczesną oraz podjęto decyzję o rozwoju nowego segmentu biznesowego związanego z usługami ochrony danych.

Spółka zakończyła 2018 r. stratą ze sprzedaży w wysokości 362 tys. zł oraz stratą netto w kwocie blisko 382 tys. zł. Głównym czynnikiem mającym wpływ na stratę netto miała wysoka amortyzacja sięgająca blisko 400 tys. zł. Zysk EBITDA Emitenta wyniósł w minionym roku ponad 102 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 3.320 tys. zł. W 2017 r. SSK S.A. miała ponad 646 tys. zł straty netto przy przychodach netto ze sprzedaży na poziomie 3.255 tys. zł. Istotna poprawa wyników finansowych Spółki jest rezultatem podjętych działań restrukturyzacyjnych i optymalizacyjnych obejmujących wiele obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Zarząd SSK S.A. uważa, że dzięki mocnej pozycji rynkowej, bardzo dobrej rozpoznawalności marki i szerokiej bazie klientów, Spółka będzie w stanie generować coraz lepsze wyniki nie tylko w dotychczasowych segmentach działalności, ale również w obszarze security.

„Osiągnięte wyniki są rezultatem zakończonych działań restrukturyzacyjnych i skupieniem aktywności rynkowej na ekonomicznie racjonalnych projektach sprzedażowych. Istotny wpływ na poprawę wyników w 2018 roku miało również wyjście na rynek z zupełnie nowymi usługami, chociażby takimi jak audyty zgodności z wymogami Rozporządzeniem RODO oraz audyty bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.” – wyjaśnia Bogusław Bartoń, Prezes Zarządu Spółki Surfland Systemy Komputerowe S.A.

W połowie 2018 r. Emitent zmienił siedzibę i przeniósł swoje zasoby do budynku Data Techno Parku we Wrocławiu, który dysponuje jednym z największych centrów przetwarzania danych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze technicznej dostępnej w nowej lokalizacji Spółka zwiększyła niezawodność i jakość świadczonych usług, co w pełni zaspokaja jej obecne i przyszłe potrzeby biznesowe.

W minionym roku Zarząd Spółki zatwierdził również plany wdrożenia nowej strategii rozwoju opartej o produkty i usługi związane z cyberbezpieczeństwem. Decyzja ta była związana z przeprowadzoną analizą trendów technologicznych i przewidywanych obszarów zwiększonego popytu w najbliższych latach. Rozwiązania wspierające bezpieczeństwo danych należą aktualnie do najbardziej rosnących segmentów rynku IT. Po zakończeniu kilkumiesięcznych przygotowań do uruchomienia nowego segmentu biznesowego obejmujących m.in. rozwój kompetencji pracowników, pod koniec stycznia 2019 r. SSK S.A. rozpoczęła działania handlowe w nowym obszarze oferując klientom rozwiązania do ochrony danych na każdym etapie ich przetwarzania w systemach informatycznych.

„W ostatnich miesiącach intensywnie pracowaliśmy wyciągając wnioski z informacji płynących z rynku – przede wszystkim o rosnącej liczbie ataków na dane i systemy IT. Codziennie mamy bowiem do czynienia z wyłudzeniami, kradzieżami danych, przywłaszczeniami tożsamości i innymi naruszeniami bezpieczeństwa. W dzisiejszej rzeczywistości ochrona danych to konieczność i obowiązek. Obserwując skalę i szybkość pojawiania się nowych zagrożeń wobec danych, przygotowaliśmy propozycję produktów i usług, które pomagają naszym klientom w lepszym ich zabezpieczeniu na różnych etapach przetwarzania. Pierwsze tygodnie lokowania nowej oferty najszybciej dały efekty u naszych stałych klientów. Za nami już kilka wdrożeń m.in. systemów kopii zapasowych i rozwiązań kryptograficznych. Jednocześnie aktywnie pracujemy nad nowymi projektami.” – zakończył Prezes Bartoń.

Wśród kompetencji SSK S.A. można znaleźć m.in. wdrażanie systemów kontroli dostępu do danych, przygotowywanie rozwiązań i procedur archiwizacji, tworzenie kopii zapasowych oraz dostarczanie wiedzy i usługi na temat trwałego kasowania i bezpiecznej utylizacji nośników. Emitent realizuje także audyty bezpieczeństwa przetwarzania danych w systemach informatycznych oraz świadczy usługi doradcze w procesie wdrażania polityk bezpieczeństwa i szkoleniowe w zakresie ochrony firmowych danych.

Spółka w obszarze security posiada też własny produkt o nazwie ODO Backup Cloud, będący zaawansowanym rozwiązaniem do backupu online, które pozwala na nielimitowane zabezpieczenie komputerów, baz danych, serwerów fizycznych i wirtualnych oraz urządzeń mobilnych. Narzędzie to oferuje maksymalne zabezpieczenie danych, bowiem jeszcze przed wysyłką do data center są one szyfrowane za pomocą algorytmu AES256. Wszystkie dane są przechowywane w bezpiecznym centrum danych, a ODO Backup jest elastycznym i prostym do zabudżetowania modelem subskrypcji.