Telewizyjna loteria smsowa wprowadzała w błąd: wyrok Sądu Apelacyjnego

Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel

Telewizyjna loteria smsowa Serialowe kody wymień na nagrody, wprowadzała konsumentów w błąd. Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK i utrzymał karę pieniężną nałożoną na organizatora – spółkę Mobile Formats 

Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z czerwca 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas m.in., że reklamy loterii Serialowe kody wymień na nagrody sugerowały, że podlega ona specjalnej kontroli Ministerstwa Finansów, a przez to jest bezpieczniejsza i uczciwsza niż inne. Prezes UOKiK uznała, że organizator loterii spółka Mobile Formats wprowadzała konsumentów w błąd i nałożyła na nią kary pieniężne  w łącznej wysokości 85 058 zł.

Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK i utrzymał nałożoną na przedsiębiorcę karę. Wyrok SOKiK z 25 lutego 2014 r.  (VI ACa 913/13) jest prawomocny.