57% Polaków kupuje świąteczne prezenty na ostatnią chwilę – eBay chce zmienić ten trend i rusza z nową akcją

ecommerce ebuy

Ponad połowa Polaków decyduje się na zakup świątecznych prezentów na ostatnią chwilę, głównie z uwagi na brak czasu czy świątecznych promocji – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie eBay. Odpowiedzią jednego z największych portali aukcyjnych na świecie na przyzwyczajenia polskich kupujących jest najnowsza akcja „First Minute Shopping”, która ma zachęcić do zmiany zakupowych nawyków.

Infografika Polacy vs świąteczne zakupyTradycja obdarowywania najbliższych świątecznymi prezentami jest wyraźnie zakorzeniona w polskiej kulturze – prezenty kupujemy dla rodziny, przyjaciół, a od niedawna również dla osób z najbliższego otoczenia, np. ochroniarza czy opiekunki dla dziecka. W tym roku kupimy średnio 6 świątecznych prezentów i większość z nas zrobi to na ostatnią chwilę, tj. w grudniu (48%) lub tydzień przed świętami (10%). Główne powody to przede wszystkim niewystarczająca ilość czasu i brak świątecznej atmosfery. Aż 23% jako powód podaje również brak świątecznych promocji.

Jak wynika z badania,  najtrudniej przychodzi nam kupić prezent najbliższej osobie. Najczęściej na poszukiwaniu odpowiedniego prezentu spędzamy kilka godzin (29%) lub nawet kilka dni (25%). Statystycznie kobiety poświęcają więcej czasu na znalezienie odpowiedniego podarunku dla najbliższych.

eBay chce wyjść naprzeciw polskim kupującym poprzez akcję „First Minute Shopping” skierowaną do wszystkich tych, którzy chcą uniknąć przedświątecznego gwaru i kupić przemyślany prezent dla najbliższych z większym niż zwykle zapasem czasu. W ramach akcji już od 16 listopada wszyscy polscy kupujący otrzymają 15-procentowy kupon na cały asortyment na eBay.pl.

– Jak pokazują wyniki badań, co piąty Polak odkłada decyzję o świątecznych zakupach na ostatnią chwilę z uwagi na brak promocji. W odpowiedzi na takie głosy eBay.pl uruchamia specjalną akcję „First Minute Shopping”, poprzez którą chcemy zachęcić kupujących w Polsce, aby w tym roku rozpoczęli poszukiwania prezentów wcześniej, a zaoszczędzony w ten sposób czas poświęcili później swoim najbliższym – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

Wyniki badań wskazują, że 63% Polaków planuje w tym roku kupić tyle samo lub więcej prezentów w sklepach internetowych niż w ubiegłym roku. Ponad połowa z nas (53%) co najmniej raz kupiła świąteczny prezent online, m.in. dlatego, że konkretnej rzeczy nie udało się znaleźć nigdzie indziej.

Świąteczna promocja na eBay.pl: 15% zniżka na cały asortyment po wpisaniu kodu PXMAS17S

***

Pod koniec ubiegłego roku eBay ogłosił zmiany dla kupujących i sprzedających w Polsce w ramach planu transformacji portalu, które objęły m.in. zniesienie w Polsce opłaty za wystawienie przedmiotów na eBay.pl, zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. W maju serwis rozpoczął także współpracę z firmą Borderlinx, która umożliwia polskim użytkownikom zamawianie produktów z niemieckiej platformy eBay.de z dostawą do Polski. Ponadto od sierpnia br. funkcjonuje także spersonalizowana strona główna eBay w języku polskim, a od października sprzedawcy mogą korzystać z narzędzia do wystawiania aukcji na rynkach międzynarodowych eBaymag.