Hybrydy stanowią już 23% całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie; wzrost o 3 punkty procentowe

Toyota Motor Europe (TME) sprzedała 662 tys. samochodów od stycznia do września 2015 roku, o 4,7% więcej w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku; Sprzedaż modeli hybrydowych wzrosła łącznie o 16% w odniesieniu do pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku.

Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Sprzedaż modeli hybrydowych Toyoty i Lexusa sięgnęła 152 tys. egzemplarzy w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. i stanowi obecnie niemal ¼ całkowitej sprzedaży w Europie. W krajach Europy Zachodniej już co trzeci samochód japońskiego producenta jest hybrydą.

Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe - model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.Wzrost sprzedaży hybryd o 16% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku potwierdza coraz większą popularność alternatywnych napędów w Europie. Całkowita sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa na kontynencie zamknie się w tym roku liczbą 200 tys. samochodów, podczas gdy jeszcze w 2010 roku wynosiła zaledwie 70 tys. aut.

„Europejscy klienci są coraz bardziej świadomi przewag napędu hybrydowego nad konwencjonalnym – powiedział Karl Schlicht, Executive Vice-President Toyota Motor Europe. – Już niedługo nasza oferta rozszerzy się do 16 modeli hybrydowych, należących do 60% obecnych na rynku segmentów. Jesteśmy przygotowani na zaspokojenie potrzeb różnych kierowców. Niedawno łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Europie przekroczyła milion egzemplarzy, zaś na świecie 8 milionów. Auta hybrydowe stanowią siłę napędową naszego stabilnego wzrostu na kontynencie, szczególnie w Europie Zachodniej i Centralnej”.

Toyota odnotowała także znaczący wzrost całkowitej sprzedaży wszystkich swoich modeli. Liczba 662 tys. samochodów sprzedanych w ciągu 9 miesięcy 2015 roku oznacza wzrost o 4,7% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. W państwach Europy Centralnej sprzedaż zwiększyła się aż o 10%.

 

Modele hybrydowe na runku europejskim

Hybrydy stanowią obecnie 23% całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa na europejskim rynku. W analogicznym okresie poprzedniego roku ich udział wynosił 20%.

Ogromny wzrost popularności – aż o 25% – zanotował Yaris Hybrid. Po 9 miesiącach model osiągnął 53 tys. sprzedanych egzemplarzy. Już co trzeci Yaris kupowany w Europie jest hybrydą.

W tym roku hybrydowa oferta Toyoty zostanie rozszerzona o kolejne  przełomowe rozwiązanie w dziedzinie nowoczesnych napędów. W Niemczech, Danii i Wielkiej Brytanii debiutuje właśnie Toyota Mirai, pierwszy seryjny samochód napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Wprowadzając na rynek tę wyprzedzającą swoje czasy technologię Toyota przyspiesza nadejście epoki czystej, przyjaznej motoryzacji. Japoński producent kontynuuje ścieżkę technologicznego rozwoju obraną 18 lat temu, wraz z debiutem hybrydowej Toyoty Prius.

Hybrydy Toyoty w Polsce – kolejny rok wzrostu

Samochody hybrydowe Toyoty cieszą się rosnącą popularnością także w Polsce. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2015 roku Polacy kupili  2223 egzemplarze Toyoty Auris z napędem hybrydowym, co stanowi 26% dotychczasowej całkowitej sprzedaży Aurisów (8392 egzemplarze). „Jeśli odniesiemy je do zeszłorocznych wyników w całym roku (1636 sprzedanych kompaktowych hybryd Toyoty), zrozumiemy, że jest to ogromny wzrost, który do końca 2015 roku przekroczy 35%”- twierdzi Robert Mularczyk, PR Manager Toyoty Motor Poland odpowiedzialny za program rozwoju hybryd w polskim oddziale koncernu. Wersja hybrydowa tego modelu po faceliftingu, dostępna od lipca 2015 roku, cieszy się jeszcze większą popularnością wśród klientów indywidualnych i małych firm – co drugi sprzedany Auris to hybryda. „Dlatego śmiało prognozujemy sprzedać do końca roku rekordową liczbę 2700 Aurisów Hybrid” – kontynuuje Mularczyk.

Hybrydowy Yaris znalazł 877 nabywców, co stanowi 10% całkowitej sprzedaży tego modelu, która wyniosła 8951 aut.  Aż 16% miejskich Toyot, które trafiły do klientów indywidualnych i małych firm, miały napęd hybrydowy. W ubiegłym roku salony opuściło 680 hybrydowych Yarisów. W tym roku Toyota zamierza podwoić ten wynik, osiągając pułap 1100 egzemplarzy.

Dotychczasowy poziom sprzedaży dwóch najważniejszych w Polsce modeli hybrydowych już przekroczył wyniki uzyskane w ubiegłym roku. Oznacza to, że 2015 będzie kolejnym rekordowym rokiem wzrostu popularności hybryd w Polsce.

Sprzedaż hybryd Toyoty w Europie od stycznia do września 2015 roku
Yaris (w tym Hybrid) 152 566  
   Yaris Hybrid 52 893 (35%)  
Auris i Auris TS (w tym Hybrid) 104 537  
   Auris Hybrid 55 466 (53%)  
Rodzina Priusów 12 972  
Prius 6 135  
Prius+ 6 164  
Prius Plug-in Hybrid 673  

 

Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce od stycznia do września 2015 roku  
Yaris (w tym Hybrid) 8 951
   Yaris Hybrid 877 (10%)
Auris i Auris TS (w tym Hybrid) 8 392
   Auris Hybrid 2 223 (26%)