Analiza Czarnego Piątku 2018: Jak wyglądały zakupy w Polsce?

ecommerce

Criteo, platforma reklamowa otwartego Internetu, przeanalizowała zachowania zakupowe polskich konsumentów podczas Czarnego Piątku 2018 roku. Oto najważniejsze wyniki:

  • Wzrosty sprzedaży na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych podczas Czarnego Piątku w Polsce zaczynają się w czwartek wieczorem (ponad 100% wzrost w porównaniu do zwykłego tygodnia)
  • W Czarny Piątek sklepy odnotowują wysokie zyski, pięcio- do sześciokrotnie wyższe we wczesnych godzinach porannych (500% – 600% około 6 rano – 7 rano) i trzy do czterech razy wyższe po południu
  • Polacy wykazują tą samą, większą niż zwykle chęć do robienia zakupów, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych.
  • Cały tydzień pokazuje stały wzrost indeksowanej sprzedaży i ruchu na stronach, pikując w Czarny Piątek z ponad trzykrotnie wyższym natężeniem ruchu i ponad pięciokrotnie wyższą sprzedażą.

Jaysen Gillespie, wiceprezes Analytics w Criteo, skomentował:

„Czarny piątek oficjalnie stał się wydarzeniem globalnym. To, co kiedyś było szaleństwem sprzedaży w USA, rozprzestrzeniło się nie tylko na Wielką Brytanię, ale także na wszystkie duże gospodarki kontynentu europejskiego. Od Oslo, poprzez Barcelonę, aż do Warszawy, dane Criteo pokazują wzrosty sprzedaży o 100% -1000% w Czarny Piątek w porównaniu do poprzedniego tygodnia na wszystkich rynkach. Wiele krajów europejskich nie tylko odnotowuje znacznie wyższą sprzedaż jedynie w Czarny Piątek, ale także wyraźny wzrost sprzedaży w czwartek i sobotę, gdzie sobotnie wzrosty sprzedaży  są zazwyczaj większe na urządzeniach mobilnych. „Black Friday Poland – hourly analysis Black Friday Poland – Indexed Traffic and Sales