Anna Jarczewska obejmuje funkcję dyrektora ds. HR w globalnym centrum usług Standard Chartered w Warszawie

Anna Jarczewska – Standard Chartered
Anna Jarczewska - Standard Chartered

Anna Jarczewska została powołana na stanowisko dyrektora ds. HR w globalnym centrum usług biznesowych banku Standard Chartered w Warszawie. Będzie odpowiedzialna za strategię zarządzania zasobami ludzkimi we wszystkich liniach biznesowych polskiej spółki. Obok Chin, Indii i Malezji jest to czwarte na świecie i pierwsze na zachodniej półkuli centrum usług jednego z wiodących międzynarodowych banków.

 Anna Jarczewska posiada 15-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, które zdobywała w międzynarodowych firmach z różnych sektorów – zarówno w kraju, jak i za granicą. Zanim dołączyła do Standard Chartered, pełniła funkcję dyrektora ds. HR na Polskę i Szwajcarię w Diageo oraz członka zarządu w polskim oddziale tego koncernu. W firmie odpowiadała za kształtowanie i wdrażanie strategii organizacyjnej oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Ponadto, dbając o odpowiednią strukturę, zasoby i kompetencje umożliwiła jej rozwój w kolejnych latach.

Wcześniej, przez 4 lata, pracowała na różnych stanowiskach z obszaru HR w firmie konsultingowej Deloitte w Polsce, gdzie uczestniczyła w budowaniu jej wizerunku pod kątem silnej marki jako pracodawcy i tworzeniu skutecznej strategii przyciągania kandydatów. Anna Jarczewska była również członkiem zespołu HR w irlandzkiej filii firmy Ericsson oraz zarządzała procesami rekrutacyjnymi w renomowanych sieciach hoteli w USA.

Nowa dyrektor ds. HR w Standard Chartered w Polsce jest absolwentką studiów magisterskich z zakresu psychologii w biznesie oraz studiów inżynierskich związanych z ochroną środowiska. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada także certyfikat CIPD, który uzyskała w International College of Ireland.

„Standard Chartered sukcesywnie rozwija swoją działalność w Polsce pod kątem zatrudnienia i świadczonych usług. Specjalistyczna wiedza i bogate doświadczenie Anny Jarczewskiej będą kluczowe w kształtowaniu naszej strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Funkcjonowanie naszej spółki i całego sektora usług biznesowych opiera się bowiem na ludziach. Rekrutacja kandydatów i utrzymanie wykwalifikowanych pracowników to dla nas kluczowe kwestie. Obszar zarządzania zasobami ludzkimi jest więc niezwykle istotny w naszej strategii rozwoju”, powiedziała Rowena Everson, dyrektor zarządzająca globalnym centrum usług biznesowych Standard Chartered w Warszawie.

Globalne centrum usług Standard Chartered w Warszawie rozpoczęło działalność w 2018 roku z zadaniem wspierania rozwoju biznesu banku – głównie w regionie Europy i Ameryk, ale także w innych częściach świata. Spółka zatrudnia ponad 550 doświadczonych specjalistów odpowiadających za zarządzanie złożonymi międzynarodowymi procesami. Polskie biuro banku świadczy usługi z zakresu przeciwdziałania przestępczości finansowej, cyberbezpieczeństwa, zarządzania ryzykiem płynności finansowej, zarządzania międzynarodowymi projektami w obszarze HR oraz negocjowania umów dot. instrumentów pochodnych z klientami korporacyjnymi i instytucjonalnymi.