CeBIT 2013 „Shareconomy” – jako nowa forma współpracy między firmami

ceo (3)

Liczby związane z tegorocznym CeBIT mogą przyprawiać o zawrót głowy. Na targach w Hanowerze wystawiło swoje stoiska ponad 4 tys. firm z całego świata. Z ich ofertą zapoznało się, według szacunków organizatorów, ok. 350 tys. osób. Silną reprezentację wystawiła w tym roku Polska. Nasz kraj pełnił rolę partnera strategicznego CeBIT 2013. Na targach swoją ofertę zaprezentowało aż 170 rodzimych firm. To ponad dwa razy więcej, niż przed rokiem, gdy na CeBIT pojawiło się ich tylko 70.

Długopisy skanujące i tłumaczące treść tekstu na kilkadziesiąt języków, inteligentne roboty czy lotnicze drony zwiadowcze – to najbardziej znane, medialne oblicze zakończonych w sobotę 9 marca niemieckich targów CeBIT. Zaliczane do najważniejszych wydarzeń branży IT na świecie, stanowiły one jednak nie tylko okazję do poznania technologii przyszłości, ale także najnowszych rozwiązań, już dziś usprawniających pracę nowoczesnych przedsiębiorstw. Specjalistyczne aplikacje do smartfonów, urządzenia zarządzające dużymi zbiorami danych czy inteligentne rozwiązania telekomunikacyjne coraz częściej stają się integralną częścią życia biznesu.

Siłę CeBIT stanowi zróżnicowanie. Na licznych stoiskach można było zapoznać się zarówno z najnowszymi, znajdującymi się w fazie testów wynalazkami naukowców i działów badawczych największych koncernów, jak i ofertą skierowaną do przedsiębiorców, poszukujących rozwiązań usprawniających działalność ich firm.

Hasło tegorocznych targów, po cloud computingu w 2011 r. i zarządzaniu zaufaniem w 2012 r., stanowiło „Shareconomy”. To pojęcie oznaczające model ekonomiczny oparty na dzieleniu się wiedzą, wspólnym korzystaniu z zasobów intelektualnych i wymiany doświadczeń jako nowej formy współpracy między firmami. Według tego modelu partnerzy biznesowi, doradcy, dostawcy i klienci zaangażowani w poszczególne elementy działalności firmy, stają się elementem większego procesu wymiany wiedzy i doświadczeń.