Debiut Pepco Group na GPW

gpw

Wśród kanałów sprzedaży detalicznej, które w 2020 roku najbardziej ucierpiały przez pandemię COVID-19 są specjalistyczne sklepy odzieżowe. Według Euromonitor International, globalnie kategoria ta zmniejszyła się o 27% w ujęciu wartościowym w 2020 roku. Jest to związane głównie z wprowadzaniem ścisłego lockdownu, czasowym zamykaniem sklepów z powodu restrykcji rządowych oraz w wyniku istotnego przejścia na kanał internetowy. Pomimo spadku, ten trudny rok przyniósł również możliwości inwestycyjne, które pozwolą lepiej przygotować się na poprawę sytuacji gospodarczej. Pepco Group jest jednym z przykładów takich firm. Firma otworzyła 327 nowych placówek w trudnym 2020 roku. Pepco Group weszło na nowe rynki – do Włoch i Serbii. Firma ma ambitny plan otwarcia 400 nowych placówek (310 pod marką Pepco) w 2021 roku i kontynuowania ekspansji geograficznej. W 2021 roku firma zaczęła swą aktywność w Hiszpanii, gdzie niedawno ogłoszono otwarcie pierwszego sklepu.

Pepco Group prowadzi 3 marki w Europie – Pepco, Poundland i Dealz, przy czym Pepco jest wiodącą marką w sprzedaży grupy. Mimo, że odzież ma wiodący udział w przychodach marki, to jednocześnie firma stale wprowadza nowe kategorie, np. produkty dla niemowląt.

Marka Pepco jest obecna w 13 krajach, w których posiada ponad 2200 sklepów. W Europie Wschodniej marka zajęła drugie miejsce pod względem sprzedaży wartościowej w 2020 roku po H&M należącego do H&M Hennes & Mauritz AB. Natomiast na głównym rynku Pepco, w Polsce, firma jest niekwestionowanym liderem pod względem liczby specjalistycznych sklepów odzieżowych. Posiada 16% udziałów w rynku, czyli dwukrotnie więcej niż jej główny konkurent H&M. Na innych rynkach Pepco również należy do liderów: zajmuje pierwsze miejsce na Litwie, w Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech, drugie na Łotwie, trzecie w Czechach.

Popularność marki Pepco związana jest przede wszystkim z ekonomicznymi cenami, koncentracją na odzieży dziecięcej, korzystną ceną, dogodną lokalizacją oraz szerokim asortymentem. Firma podąża za głównymi trendami konsumenckimi – poszukiwaniem wygody i racjonalności w wydawaniu pieniędzy. Ponadto, Pepco Group osiąga doskonałe wyniki, pomimo trudnych warunków spowodowanych pandemią COVID-19 i braku obecności w sektorze e-commerce.

Pepco ma duże pole do rozwoju na rynkach, jak również duże możliwości ekspansji na nowe kraje. Również rozpoczęcie aktywności online byłoby dla firmy obiecujące, podążając za trendem digitalizacji, bo e-commerce jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się kanałem, wykazującym wysoki dwucyfrowy wzrost.

Marija Milasevic, Senior Consultant w Euromonitor International