Do Polski wchodzi Storytel. Szwedzki serwis oferuje dostęp do tysięcy audiobooków online

0

Storytel to największy w Skandynawii serwis audiobooków, oferujący w ramach jednego abonamentu nieograniczony dostęp do całej biblioteki tytułów. Polski odbiorca, za 29,90 PLN miesięcznie zyskuje dostęp do ogromnej bazy audiobooków w języku polskim i angielskim. Na starcie ma do wyboru 600 tytułów polskich oraz 16 tys. audiobooków i 4 tys. ebooków angielskich.

Podstawę bazy w języku polskim stanowią tytuły takich wydawców, jak Biblioteka Akustyczna, Storybox, czy Sound Tropez. W ofercie dominuje fantastyka oraz kryminały, ale znajdziemy tu także pozostałe gatunki literackie, biografie, reportaże, poradniki i literaturę piękną. Biblioteka będzie się stale powiększać – podkreśla Michał Szolc, dyrektor zarządzający Storytel Polska.

Do Polski wchodzi Storytel. Szwedzki serwis oferuje dostęp do tysięcy audiobooków onlineKsiążek można słuchać na tablecie lub smartfonie. Serwis obsługuje systemy operacyjne iOS, Android i Windows. Słuchanie audiobooków odbywa się online w systemie streamingu z opcją zapisania do 5. książek w trybie offline, dzięki czemu możliwe jest korzystanie z aplikacji również bez dostępu do sieci. Jej zaletą jest intuicyjny interfejs i szereg przyjaznych funkcji, takich jak zmiana szybkości odtwarzania, funkcja sleep, umożliwiająca automatyczne wyłączenie się aplikacji po jednym lub kilka kwadransach, możliwość dodawania własnych zakładek i notatek oraz, jeżeli książka jest dostępna również jako ebook – swobodne przełączanie się pomiędzy słuchaniem
i czytaniem.

Storytel został założony w 2005 roku jako pierwszy na świecie serwis do słuchania audiobooków w systemie streamingu. Marka zrewolucjonizowała sposób konsumpcji książek w Skandynawii. Przeprowadzone badania pokazały, że aż 75% użytkowników Storytel konsumuje więcej książek, niż przed rozpoczęciem subskrypcji, a średnia liczba przesłuchanych książek wynosi 2. tytuły miesięcznie. Użytkownicy Storytela słuchają książek w sytuacjach, które do tej pory temu nie służyły: podczas jazdy samochodem, uprawiania sportów, spacerów, podczas prac domowych i manualnych. Korzystny dla użytkownika model używania aplikacji pozwolił pozyskać nową grupę odbiorców: 20% klientów Storytel nie słuchało audiobooków przed rozpoczęciem subskrypcji,
a 55% klientów Storytel nie płaciło za audiobooki przed rozpoczęciem abonamentu.

Czytaj również:  Polskie firmy mogą zarobić na walce ze zmianami klimatu

Storytel obecny jest na rynkach szwedzkim, norweskim, duńskim i holenderskim.

– Polska z populacją blisko 40. mln osób to ważny rynek, pełen znakomitej rodzimej prozy – mówi Jonas Tellander, Dyrektor Generalny Storytel. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenia z innych krajów, by spopularyzowac w Polsce nowy model odbioru literatury. Wierzymy, że nasze usługi będą się cieszyły w Polsce, takim samym zainteresowaniem, jak na pozostałych rynkach.

Z aplikacji Storytel korzysta globalnie już ponad 200 tys. subskrybentów. Od 2015 roku marka jest spółką notowaną na szwedzkiej giełdzie, o kapitalizacji ok. 100 mln Euro i rocznych przychodach na poziomie 15 mln Euro (dane za rok 2014).

Najbliższe miesiące w Polsce będą przeznaczone na budowanie rozpoznawalności marki i rozbudowywanie oferty przez produkcje własne oraz poszerzanie grupy wydawców zewnętrznych.