Dobry początek 2022 r. dla Bloober Team

Piotr Babieno, prezes Bloober Team (Fot. materiały prasowe)
Piotr Babieno, prezes Bloober Team (Fot. materiały prasowe)

Bloober Team po raz kolejny rekordowo zaczyna rok.  Aż o 39%, do 17,22 mln. zł wzrosły przychody netto spółki ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2022 r. w porównaniu z poprzednim rokiem. We współpracy ze światowymi gigantami w branży gamingowej spółka kontynuuje prace nad dwoma dużymi projektami – Projektem B i Projektem C. 

Rekordowy wynik przychodów związany jest przede wszystkim z wysokim poziomem sprzedaży The Medium oraz Observer System Redux, a także z realizacją umów z globalnymi wydawcami. Ostatnia produkcja studia, The Medium, która swoją premierę miała w 2021r. okazała się największym sukcesem finansowym w historii spółki. Gra zdobyła uznanie fanów gatunku, co potwierdzają opinie użytkowników – aż 88% pozytywnych ocen na portalu Steam (ponad 4800 recenzji). Tak dobra sprzedaż oraz mniejszy przyrost kosztów operacyjnych pozwoliły spółce osiągnąć zysk netto w wysokości prawie 5,2 mln. zł.

Spółka obecnie dalej realizuje swoje plany i rozwija dwa duże projekty – Projekt B (wcześniej projekt Black) i Projekt C. Gry tworzone przez spółkę powstają we współpracy z największymi podmiotami w branży gamingowej – japońskim gigantem KONAMI, wytwórnią wydawniczą Take Two – Private Division i Rouge Games. W zeszłym roku zaufanie do krakowskiego gamedewelopera pokazał także jeden z największych koncernów technologicznych i inwestycyjnych – Tencent, który objął mniejszościowy pakiet akcji spółki.

– Niezmiernie cieszę się, że The Medium nadal tak dobrze się sprzedaje. Początek roku przyniósł kolejne wyróżnienia dla naszej gry m.in. zwycięstwo w rankingu najlepszych gier 2021 organizowanym przez serwis Gamerweb, nominacje w SXSW Awards 2022 w kategoriach Indie Game of the Year oraz Excellence in Original Score – komentuje Piotr Babieno, prezes spółki. – Stabilnie realizujemy nasze cele i długoterminową strategię by ugruntować naszą pozycję światowego lidera w tworzeniu gier z gatunku horror. Cały czas zatrudniamy nowe osoby i budujemy trwały, doświadczony zespół, który mam nadzieję, zostanie z nami długie lata. Od dawna podkreślam, że stawiamy na ludzi i ich umiejętności. Wierzę, że stworzenie dobrego planu i trzymanie się go przyniesie duże profity zarówno całej firmie, jak i jej pracownikom. Zawierane przez nas współprace z największymi graczami na rynku tylko pokazują, że nasza praca jest dostrzegana i doceniana.

W wyniku agresji Rosji na Ukrainę spółka aktywnie włączyła się w charytatywne działania pomocowe. Już w pierwszych dniach Bloober Team poinformował o uruchomieniu specjalnego programu stażowego dla osób, które schroniły się w Polsce. Ponadto 1 marca jako pierwsza gamingowa spółka w kraju podjęli decyzję o blokadzie sprzedaży swoich tytułów na terytorium Federacji Rosyjskiej oraz Białorusi.

– Wybuch wojny tuż za naszą granicą miał zdecydowanie duży wpływ na atmosferę w pracy, ale nie zakłócił w żaden sposób harmonogramów prowadzonych projektów. Nasi pracownicy okazali niesamowite wsparcie ukraińskim sąsiadom – wielu z nich wyruszyło do pomocy uchodźcom na granicę z Ukrainą, bądź́ zaoferowało im schronienie. Niezmiernie mnie cieszy, że pracuje z tak wspaniałymi ludźmi, którzy potrafią się tak zjednoczyć w trudnych momentach – kończy Piotr Babieno.