Docplanner przejmuje firmę jameda – lidera usług medycznych online w Niemczech

Piotr Radecki, dyrektor zarządzający ZnanyLekarz
Piotr Radecki, dyrektor zarządzający ZnanyLekarz

DocPlanner, właściciel serwisu ZnanyLekarz.pl, kupił firmę jameda. To największa platforma cyfrowych usług medycznych z siedzibą w Monachium, należąca wcześniej do Hubert Burda Media. Jameda współpracuje z 20.000 lekarzy, a serwis odwiedza 8 milionów pacjentów. Dla Docplanner oznacza to znaczący wzrost bazy klientów (obecnie 110.000) oraz pacjentów – platformę odwiedza 70 milionów pacjentów każdego miesiąca.

W ramach przejęcia Docplanner zainwestuje znaczny kapitał i specjalistyczną wiedzę w firmę jameda i skupi się na szybkim rozwoju zespołów sprzedaży, obsługi klienta i marketingu. Docplanner ma duże ambicje wobec rynku niemieckiego, dlatego zamierza zwiększyć zatrudnienie o 200 osób oraz zainwestować ponad ćwierć miliarda euro w ciągu najbliższych 2-3 lat. Docplanner planuje również optymalizację dostarczanych rozwiązań poprzez połączenie najlepszych elementów każdej z platform.

Obecne przejęcie jest pierwszym, od dłuższego czasu, znaczącym wejściem Docplannera na nowy rynek. Ostatnie miało miejsce w 2017 roku, wówczas spółka rozpoczęła działalność w Brazylii i Meksyku, pod marką Doctoralia. Właściciel ZnanyLekarz, poza statusem lidera na rodzimym rynku, posiada również mocną pozycję rynkową we Włoszech, Hiszpanii oraz w Turcji. To daje Docplannerowi największy zasięg geograficzny w przestrzeni cyfrowej opieki zdrowotnej na świecie. Po przejęciu jamedy Docplanner będzie działał na rynkach, które generują ponad 50% wszystkich wydatków na opiekę zdrowotną w Europie i 84% wydatków w Ameryce Łacińskiej.

Piotr Radecki, dyrektor zarządzający ZnanyLekarz, powiedział:

“Docplanner dziś jest platformą, na której zarówno nasze produkty, nasi pracownicy i jej użytkownicy – a są nimi nie tylko lekarze i pacjenci, ale także placówki medyczne oraz kadra wspomagająca ich funkcjonowanie – udowadniają, że nasze doświadczenia około medyczne mogą być jeszcze bardziej zorientowane na człowieka i jego potrzeby, a ekosystem opieki zdrowotnej może być oparty na trwałych i wartościowych relacjach. Relacja, jaką budujemy z lekarzami i pacjentami bazuje na uważnej analizie ich wspólnych doświadczeń i odpowiadaniu na ich dynamicznie zmieniające się potrzeby.

Jesteśmy dumni, że do naszych działań włącza się zespół jameda, który otwiera nam swoje drzwi do lekarzy i pacjentów na rynku niemieckim. Wierzymy, że doświadczenie i pasja zespołu niemieckiego w połączeniu z globalną wiedzą wpłyną znacząco na to, w jakim świecie i w jakiej rzeczywistości wszyscy będziemy podejmować decyzje dotyczące najważniejszego aspektu naszego życia – zdrowia”.

Dr Florian Weiss, dyrektor generalny jameda, powiedział:

“Docplanner i jameda pasują do siebie zarówno pod względem historycznym, zaczynaliśmy jako serwisy do opiniowania lekarzy, jak i rozwoju w tym samym kierunku, oferując lekarzom rozwiązania SaaS. Jameda mocno wierzy w znaczenie relacji, opartych na zaufaniu, pomiędzy lekarzami a pacjentami, dlatego wykorzystujemy innowacyjne rozwiązania cyfrowe, których zadaniem jest ich wspieranie.

Chcemy, żeby opieka zdrowotna była bardziej ludzka i zawsze było to w centrum naszych działań, a partnerstwo z Docplanner pomoże urzeczywistnić tę wizję szybciej i z większą mocą”.

Pełne przejęcie jamedy, które nastąpi 1 stycznia 2022 roku, jest kolejnym krokiem w strategii rozwoju Docplanner w skali globalnej W ramach globalnej ekspansji firma może się pochwalić zarówno solidnym wzrostem organicznym, jak i udanymi akwizycjami, TuoTempo we Włoszech (2019), Doctoralia w Hiszpanii (2016) i Eniyihekim (obecnie Doktortakvimi) w Turcji (2014).