eBay: Podczas Black Friday polskie towary wybierane co 5 sekund

0

Polscy przedsiębiorcy wiedzą jak wykorzystać efekty wzmożonego ruchu zakupowego podczas Black Friday i zwiększają wysyłkę towarów za granicę. Jak wynika z danych eBay, eksport towarów przez polskich dostawców, podczas Black Friday 2017, wzrósł w kluczowych sezonowych kategoriach o ponad 20% r/r, a produkty polskich sprzedawców były wybierane i eksportowane średnio co 5 sekund. Wartość ta robi tym większe wrażenie, że wynika z realizacji zamówień dla klientów na najbardziej konkurencyjnych zachodnich rynkach.

eBay polscy przedsiębiorcy eksport - infografikaPrzedświąteczny Black Friday to czas, kiedy klienci masowo ruszają na zakupy, a handlowcy mają okazję do znacznego zwiększenia obrotów. To właśnie wtedy, konsumenci poszukują nie tylko prezentów pod choinkę, ale często realizują decyzje zakupowe, które planowali cały rok czekając na najlepszą cenę upatrzonego produktu. Polscy przedsiębiorcy działający na eBay z sukcesem wykorzystali możliwość dotarcia do zagranicznych odbiorców podczas Black Friday i w ostatnich latach istotnie zwiększyli eksport do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Włoch oraz Francji. Podczas wyprzedaży Black Friday w 2017 r, towary od polskich dostawców były wybierane i eksportowane średnio co 5 sekund. Wśród produktów najczęściej wybieranych przez zagranicznych klientów znajdowały się m.in. części samochodowe, artykuły do domu i ogrodu, produkty służące do majsterkowania, a także sprzęt elektroniczny oraz ubrania.

Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay
Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay

W przedświątecznym okresie zapewniamy polskim przedsiębiorcom dostęp do globalnego rynku, z którego korzysta około 177 milionów potencjalnych klientów. Z roku na rok, Polacy zwiększają obroty i radzą sobie coraz lepiej. Już teraz ponad 33% polskich sprzedawców eksportuje na cztery lub więcej kontynentów, a wzrost eksportu produktów z kluczowych sezonowych kategorii, w okresie Black Friday 2017 roku, odnotowano na poziomie ponad 20% r/r w. Na uwagę zasługuje także fakt, że do sukcesu polskich przedsiębiorców przyczyniają się klienci na zachodnich rynkach, gdzie konkurencja jest naprawę silna mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

Czytaj również:  Szumowski: Eksport to przyszłość polskiej branży alkoholowej

Przygotowania do Black Friday i Cyber Monday sprzedawcy zaczynają już na kilka tygodni przed samymi wyprzedażami. Korzystając z narzędzi, które udostępnia eBay, przeprowadzają dogłębną analizę preferencji klientów na podstawie danych sprzedażowych. Wzrost eksportu na zachodnie rynki pokazuje, że polscy przedsiębiorcy coraz lepiej trafiają w gusta zagranicznych klientów.

Co eBay przygotował dla polskich klientów

Black Friday zdobywa coraz większe znaczenie w zakupowym kalendarzu Polaków. Szacuje się, że w tegorocznej akcji wyprzedażowej, 19-28 listopada, weźmie udział aż 6,7 milionów rodaków[1], a łączna suma ich wydatków przekroczy kwotę 2,3 miliarda złotych[2]. W dniach wyprzedaży, na eBay będzie dostępna specjalna oferta tysięcy produktów poniżej 49 zł, a darmowa dostawa nie będzie wiązała się koniecznością wykupienia abonamentu.

[1] Badanie online przeprowadzone przez Kantar TNS na zlecenia eBay w dniach 11-15 października 2018 r. na próbie 1034 Polaków w wieku od 16 do 54 lat (38% Polaków, którzy słyszeli o Black Friday/Cyber Monday i którzy planują zakupy podczas tegorocznych wyprzedaży).

[2] Badanie Kantar TNS 2018.