Fundamentem silnej marki są prawdziwe wartości

0

– Fundamentem silnej marki są prawdziwe wartości: konkretna misja, wizja i odważna strategia. Silna marka wymaga pasji, cierpliwości, uwagi, wysiłku, poświęcenia i empatii – przekonuje Krzysztof Terlikowski, prezes firmy SEDAR S.A., produkującej Kurczaka Zagrodowego, nagrodzonego tytułem Młodej Marki Sukcesu. Partnerem głównym konkursu jest PKO Bank Polski.

Krzysztof TerlikowskiKrzysztof Terlikowski, prezes SEDAR S.A.: Zaczynamy, pod wpływem trendów promujących zdrową i naturalną żywność, poszukiwać dobrej jakości produktów. Coraz częściej czytamy etykiety i komunikaty na opakowaniu. Doskonałym przykładem zmiany nawyków żywieniowych jest sukces Kurczaka Zagrodowego. Konsumenci, którzy raz go spróbowali, zazwyczaj pozostają mu już wierni. Dlatego coraz częściej dostajemy pytania, dlaczego tak szybko znika z półek…

Niezaspokojony popyt – marzenie każdej firmy.

Bardzo nas cieszy, że rośnie grono wymagających klientów, dbających o zdrowie swoje i swojej rodziny. Należy jednak pamiętać, że nie możemy zwiększać produkcji w nieskończoność, gdyż Zagrodowy to produkt limitowany. Ze względu na to, że jest chowany wyłącznie w małych, rodzinnych gospodarstwach, nigdy nie będzie dostępny w masowych ilościach. Jesteśmy obecni w super- i hipermarketach oraz w bardzo dobrych sklepach w wielu miastach w Polsce.

Sukces Zagrodowego dowodzi, że jesteśmy już gotowi zapłacić więcej za dobrą jakość?

Zagrodowy to produkt premium, droższy od kurczaka przemysłowego. Różnica ta jednak ma swoje uzasadnienie, przekłada się na istotne korzyści smakowe i zdrowotne, zauważalne i doceniane przez naszych klientów. Zagrodowego wyróżnia o połowę dłuższy chów oraz specjalny sposób karmienia − wyłącznie naturalną karmą roślinną bogatą w surowce mineralne i witaminy, której składniki nie zawierają GMO. Zagrodowy chowany jest wyłącznie w małych, rodzinnych gospodarstwach położonych w czystym ekologicznie rejonie Podlasia, w kurnikach z dostępem do zagrody na powietrzu. Zagrodowe mają więcej przestrzeni do biegania, więc są mniej otłuszczone i regularniej umięśnione niż zwykłe kurczaki, a ich skórka jest cieńsza. Aby otrzymać taki efekt, potrzeba oczywiście większego nakładu kosztów, ale wysiłki przekładają się zdecydowanie na zadowolenie konsumentów.

Czytaj również:  Bezpieczeństwo ważne przy wyborze banku. Wzrasta popularność usług takich jak czasowa blokada karty

Jeszcze kilkanaście lat temu kurczak był po prostu kurczakiem, klienci nie zwracali szczególnej uwagi na markę. Co najwyżej obowiązywał podział „mięso z marketu” i „z zaufanego sklepiku”. Dlaczego to się zmieniło?

Polacy wciąż najchętniej kupują mięso „luzem” – na bazarkach lub w tradycyjnych sklepikach spożywczych. Dominujący w Europie sposób sprzedaży mięsa – dostępne w sieciach handlowych porcje na „tackach” – u nas przyjmuje się powoli, z uwagi na obawy konsumentów przed nieznanym pochodzeniem surowca.