Grupa Candy i chiński Qingdao Haier łączą siły i inwestują w rozwój biznesu w Europie

agd

Grupa Candy i Qingdao Haier planują ekspansję na europejskim i globalnym rynku AGD poprzez dostarczanie inteligentnych rozwiązań dla domu opartych o ideę Internet of Things (IoT). Kluczem do sukcesu ma być połączenie włoskiej technologii i designu z chińskim modelem biznesowym.

Dla Qingdao Haier jest to szansa na budowanie swojej pozycji w Europie w oparciu o lokalne marki, które znane są Europejczykom od kilkudziesięciu lat. Grupa Candy zyskuje w wyniku fuzji firm potężnego partnera do dalszego dynamicznego rozwoju. Jednak najbardziej na tym połączeniu zyskają bez wątpienia klienci – na europejskim rynku AGD pojawił się bardzo mocny gracz, który w najbliższym czasie skupi się na personalizacji produktów i jeszcze lepszym dostosowaniu ich do rosnących oczekiwań konsumentów.

Przedstawiciele obu firm podkreślają synergie wynikające z połączenia: zróżnicowane marki o charakterze globalnym lub lokalnym oraz uzupełniające się portfolia produktowe. Nie bez znaczenia jest potencjał produkcyjny i logistyczny Qingdao Haier umożliwiający Grupie Candy uzyskanie większej efektywności operacyjnej. Z kolei Grupa Candy jest jednym z europejskich liderów w zakresie produkcji inteligentnych urządzeń do domu i od lat inwestuje w rozwój technologii smart home.

Dołączenie Grupy Candy do Qingdao Haier to kluczowy moment w rozwoju naszej grupy. Obie firmy łączy wspólna wizja rozwoju oparta na zrozumieniu potrzeb klientów i dostarczaniu coraz bardziej spersonalizowanych urządzeń wykorzystujących najnowsze technologie. Nasze marki Candy oraz Hoover zdobywają coraz większe uznanie klientów w Polsce, a planowane inwestycje w rozwój innowacyjnych produktów będą również pozytywnie oddziaływały na cały rynek AGD. – mówi Daniel Malak, Dyrektor Generalny Candy Hoover Polska Sp. z o.o.

Zakończenie transakcji połączenia Grupy Candy i Qingdao Haier planowane jest na początek 2019 roku po uzyskaniu wymaganych zgód od regulatorów rynku.