Grupa Cloud Technologies przejmuje sieć reklamową OAN. Chce poszerzyć ofertę dla wydawców

Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies S.A.
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies S.A.

Cloud Technologies, notowana na NewConnect spółka, przejmuje OAN (Online Advertising Network). To sieć reklamowa, specjalizująca się w sprzedaży powierzchni reklamowej wydawców w ramach produktów sieciowych.

Cloud Technologies to istniejąca od 2011 roku spółka, dostarczająca rozwiązania dla reklamodawców i wydawców z wykorzystaniem technologii Big Data. W skład grupy kapitałowej Cloud Technologies wchodzą Audience Network, firma świadcząca usługi z zakresu big data consultingu i optymalizacji kampanii online oraz OnAudience.com, podmiot odpowiedzialny za globalną dystrybucję produktów i usług opartych o stworzone przez Cloud Technologies technologie, takie jak np. UnBlock czy platforma DMP. Od dziś grupa powiększy się o kolejną spółkę.

– Przez ostatnie kilka lat kładliśmy nacisk przede wszystkim na rozwijanie produktów dla reklamodawców, jednak wraz z pojawieniem się UnBlocka, umożliwiającego wyświetlanie reklam internautom pomimo używania przez nich oprogramowania blokującego, zaczęliśmy rozwijać ofertę skierowaną także do wydawców. Przejęcie OAN ją uzupełni i pomoże w dotarciu do szerszego grona tych podmiotów. Naszym celem jest stworzenie dla wydawców kompleksowej oferty, w tym usługi monetyzacji zablokowanej wcześniej powierzchni. Liczymy na efekt synergii – tłumaczy Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.

Przejęta przez Cloud Technologies spółka OAN posiada w swojej ofercie szereg produktów komplementarnych do oferty Audience Network i grupy Cloud Technologies. Należą do nich m.in. Context.ad —  sieć reklamy kontekstowej, Business.ad sieć reklamy biznesowej, Video.ad — sieć reklamy video, Premium.ad, czyli sieć displayowych pakietów tematycznych, a także dedykowany produkt do rozwiązań performance’owych.

Dołączamy do najszybciej rozwijającej się spółki technologicznej na naszym rynku oraz lidera w dziedzinie analityki Big Data. Technologie oraz know-how Cloud Technologies w połączeniu z naszymi kompetencjami, doświadczeniem i relacjami pozwolą nam wyjść na rynek z uaktualnioną ofertą produktową dla klientów oraz ofertą monetyzacji powierzchni reklamowej dla wydawców – mówi Rafał Szychowski, prezes OAN. Wraz z wiceprezesem zarządu Tomaszem Sokołem, będzie on dalej kierował spółką.

OAN współpracuje zarówno z domami mediowymi, jak i platformami DSP. Pomimo, że do tej pory z powodzeniem pośredniczyła w zakupie powierzchni reklamowej dla swoich klientów w systemie Programmatic, to brakowało jej kompetencji w dziedzinie analityki Big Data i zaawansowanej optymalizacji kampanii. Po przejęciu OAN zyska dostęp m.in. do OnAudience com, platformy DMP (data management platform) należącej do Cloud Technologies. Zbiera ona dane o użytkownikach sieci w 187 państwach i przetwarza już ponad 3 mld anonimowych profili internautów. Informacje o ich aktywności i preferencjach pozwolą OAN targetować reklamy internetowe z dużo większą dokładnością.