Sprzedaż VRG S.A. osiągnęła w maju 2023 wartość 123,7 mln zł, o 2,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Narastająco w pięciu pierwszych miesiącach sprzedaż VRG wyniosła 499,3 mln zł (o 5,4 proc. więcej r/r).
Segment jubilerski VRG zanotował w maju 18,2-procentowy wzrost, osiągając przychody o wartości 64,2 mln zł. Segment odzieżowy Grupy osiągnął sprzedaż równą 59,5 mln zł, o 10,9 proc. mniej niż w roku ubiegłym. Kanały online odpowiadały za 8,6 proc. sprzedaży (w porównaniu z 11,5 proc. rok wcześniej).
– Na wysoki wynik sprzedaży W.KRUK miało wpływ przede wszystkim dobre przygotowanie oferty produktowej i działania marketingowe wykorzystujące wzmożony popyt związany z wiosennymi spotkaniami i imprezami okolicznościowymi, w tym z Dniem Matki – mówi Janusz Płocica, prezes zarządu Grupy VRG.
Mimo tego, że marki odzieżowe odnotowały rekordowy wynik w tym roku, bardzo wysoka baza 2022 roku zaowocowała relatywnie niską dynamiką wzrostu. Jak podkreśla Prezes VRG, segment odzieżowy pozostawał pod presją zmniejszonego w porównaniu do roku ubiegłego popytu i mniejszego ruchu klientów w sieci stacjonarnej i internetowej.
– Maj 2023 potwierdza oczekiwania dotyczące kształtowania się popytu klientów: wobec presji inflacyjnej dobrze radzą sobie marki premium i dobra luksusowe, czego dowodzą dobre wyniki W.KRUK i Deni Cler – mówi Janusz Płocica.
Marża Grupy w maju 2023 r. wyniosła 56,5 proc. w porównaniu do 57,5 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. Po pięciu miesiącach br. marża Grupy wyniosła 52,1%.
W maju 2023 roku marki grupy VRG operowały na 52,1 tys m2 powierzchni handlowej (o 0,7% mniejszej niż rok wcześniej).