Grupa VRG z najwyższą miesięczną sprzedażą w bieżącym roku

vistula kruk

Początek drugiego kwartału pod wpływem osłabienia popytu konsumpcyjnego na rynku.

Sprzedaż VRG S.A. osiągnęła w kwietniu 2023 wartość 108,2 mln zł, o 0,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Narastająco w czterech pierwszych miesiącach sprzedaż VRG wyniosła 375,2 mln zł (o 6,4 proc. więcej r/r).

Segment jubilerski VRG zanotował w kwietniu 7-procentowy wzrost, osiągając przychody o wartości 50,5 mln zł. Segment odzieżowy Grupy osiągnął sprzedaż równą 57,6 mln zł, o 6,4 proc. mniej niż w roku ubiegłym. Kanały online odpowiadały za 10,7 proc. sprzedaży (w porównaniu z 14,6 proc. rok wcześniej).

 – W kwietniu obserwowaliśmy ochłodzenie nastrojów konsumenckich. Pomimo negatywnego wpływu czynników rynkowych, Grupa zdołała osiągnąć wynik zbliżony do bardzo dobrego kwietnia 2022 oraz zanotowała najwyższą miesięczna sprzedaż w bieżącym roku. Dobrze oceniamy zachowanie segmentu jubilerskiego, który w kolejnym miesiącu utrzymuje pozytywną dynamikę wzrostu – mówi Janusz Płocica, prezes zarządu Grupy VRG

Marża Grupy w kwietniu 2023 r. wyniosła 56,2 proc. w porównaniu do 56,8 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

– Kolejny miesiąc notujemy lepsze wyniki sprzedażowe w kanale offline niż online, pomimo zmniejszenia o ok. 10 proc. wejść do sklepów sieci stacjonarnej. Wskazuje to na zachodzące zmiany i ewolucję w zachowaniu konsumentów. W kwietniu jak i w całym drugim kwartale nasza sprzedaż jest tak jak w roku ubiegłym napędzana zakupami okolicznościowymi, związanymi przede wszystkim z uroczystościami rodzinnymi i biznesowymi – dodaje Janusz Płocica.