Polski start-up wygrał 100 tys. euro podczas Arch Summit w Luksemburgu, w prestiżowym konkursie Future Tech Award dla najlepszych rozwiązań, które mogą zrewolucjonizować swoją branżę. Patronem wydarzenia była firma Vodafone.
Hotailors ułatwia przedsiębiorstwom – wykorzystując sztuczną inteligencję – organizowanie i rozliczanie podróży służbowych. Partnerami biznesowymi start-upu są m.in. Google, Microsoft, Amadeus, Kiwi i EY.
Rozwiązanie Hotailors nie tylko przekonało jurorów Future Tech Award – w tym konkursie startowały firmy, których pomysł „ma potencjał na zrewolucjonizowanie swojej branży” – ale i przedstawicieli Vodafone. Brytyjski koncern telekomunikacyjny rozpocznie współpracę z polskim start-upem.
– Cieszymy się podwójnie. Zdobyliśmy nagrodę za nasz pomysł. Ale pokazaliśmy też, że mamy w pełni działające rozwiązanie, atrakcyjne dla coraz większej liczby największych światowych firm. A my jesteśmy gotowi, by dla nich pracować – powiedział Filip Błoch, prezes Hotailors.
Arch Summit to jedno z najbardziej prestiżowych europejskich wydarzeń start-upowych. Przez dwa dni 3i 4 kwietnia 2019 r.) w Luksemburgu spotykali się przedstawiciele start-upów, inwestorzy oraz członkowie zarządów największych światowych korporacji. Ci ostatni mogli znaleźć tu rozwiązania, które pomogą im w dalszym rozwoju.
Poza wykładami i warsztatami w tym roku odbyły się dwa konkursy: Social Impact Award oraz Future Tech Award, który wygrał Hotailors i zdobył 100 tys. euro. Polski start-up reprezentowali w Luksemburgu jego prezes Filip Błoch, Maciej Stopierzyński, dyrektor ds. technologii Hotailors oraz Daniel Flynn, menedżer ds. rozwoju. Nagrodę wręczała im między innymi laureatka Pokojowej Nagrody Nobla w 2011 r., afrykańska działaczka społeczna Leymah Gbowee.
Zwycięstwo w Luksemburgu oraz współpraca z Vodafone to krok w realizacji głównych celów biznesowych polskiego start-upu na 2019 r.: 10-krotnego zwiększenia sprzedaży, do ponad 10 mln euro. Sposobem na to będzie również ekspansja zagraniczna. Do siedzib w Warszawie, Dublinie, San Francisco i Nowym Jorku dołączył na początku roku Dubaj. – W tych pięciu lokalizacjach prowadzimy już działania sprzedażowe. Każde z nich jest dużym hubem lotniczym i ważnym miejscem biznesowym – mówi Michał Szeksztełło, dyrektor operacyjny Hotailors. Na Bliskim Wschodzie Hotailors wspomaga Adam Kwaśniewski, pierwszy pracownik Google’a w Polsce oraz były dyrektor tej firmy w Dubaju.