Infobip na zakupach – przejął ANAM oraz Shift

raport

Infobip, jeden z globalnych liderów w zakresie komunikacji omnichannel, wzmacnia swoja pozycje na globalnym rynku poprzez przejęcia. Firma zakomunikowała właśnie przejęcie Shift, wiodącego regionalnego organizatora konferencji technologicznych, oraz ANAM, największego dostawcę usług zabezpieczeń SMS Firewall.

Anam oferuje rozwiązania dla ponad 80 operatorów z ponad 606 milionami klientów na całym świecie. To strategiczne przejęcie wzmacnia pozycję Infobip jako dostawcy pierwszego wyboru dla operatorów sieci komórkowych dzięki rozszerzeniu oferty rozwiązań i usług. Połączone portfolio rozwiązań stanowi wyjątkową w skali rynku propozycję dla operatorów telefonii komórkowej, która przyniesie również znaczne korzyści abonentom i obejmie najlepsze w swojej klasie rozwiązania zabezpieczeń wysyłki  SMS, platformy SMS, SMSC, CPaaS, RCS oraz uwierzytelnianie i weryfikację. Wraz z włączeniem firmy Anam do wewnętrznego działu Strategicznego Partnerstwa z Operatorami klienci obu firm skorzystają z lepszej, kompleksowej oferty obejmującej całodobowe centrum operacyjne sieci (NOC), wsparcie naziemne, wzbogaconą analizę i raportowanie. Połączone zasoby Anam i Infobip zapewniają obecnie najlepszy w sektorze łańcuch dostaw SMS-ów A2P.

Po połączeniu Infobip będzie w stanie dostarczać rozwiązania nawet dla łącznie ponad 700 operatorów na całym świecie, pokrywających blisko 64% rynku mobilnego. Infobip przetwarza miesięcznie ponad 14 miliardów interakcji z klientami w pełnym zakresie kanałów komunikacji w ponad 190 krajach na całym świecie.  Obie firmy są aktywnymi członkami stowarzyszonymi GSMA i konsekwentnie zajmują pierwsze miejsce w raportach porównawczych firmy ROCCO jako dostawcy zapory SMS Firewall A2P.

Shift dzięki dziesięcioletniemu doświadczeniu w tworzeniu konferencji programistów, fintech i sztucznej inteligencji, zajmuje pozycję największego w Europie Południowo-Wschodniej organizatora konferencji technologicznych. Przejęcie ma zapewnić obu firmom know-how i możliwości biznesowe w tej przestrzeni, nie tylko wzmacniając własną ofertę konferencyjną firmy Infobip, ale również tworząc podstawę całkowicie nowego  działu Developer Experience. Oprócz tworzenia globalnych konferencji dla deweloperów dział będzie zajmował się rynkiem B2C.

„Bardzo się cieszę, że Anam zdecydował się dołączyć do Infobip. W ubiegłym roku skutki pandemii dotknęły wielu operatorów, którzy regularnie zgłaszali wzrost ruchu w swoich sieciach  ponieważ firmy przeszły na model cyfrowy niemal z dnia na dzień. Wraz z firmą Anam możemy zapewniać operatorom jeszcze większe wsparcie, aby zabezpieczyć zarządzanie ruchem wiadomości i pomóc im wnieść większą wartość dla ich sektora i użytkowników końcowych. Warto też pamiętać, że Infobip jest na trajektorii wzrostu, zmierzającej do większej ekspozycji na B2C, a dokładniej na obszar Business-to-Developer (B2D). Zatem posiadanie na pokładzie Ivana Burazina z jego doświadczeniem jako twórcy Shift, największej konferencji deweloperskiej w regionie, będzie dla nas w tej kwestii dodatkowym atutem” – uważa Silvio Kutić, założyciel i dyrektor generalny Infobip.

„Kluczową częścią ekosystemu przesyłania wiadomości jest bezpieczeństwo i integralność sieci mobilnych. Aby branża nadal się rozwijała kanał przesyłania wiadomości musi być wolny od spamu i oszustw, a pozycja operatorów telefonii komórkowej, przedsiębiorstwa i abonentów musi być chroniona. Właśnie w tym celu łaczymy dwie najlepsze w swojej klasie firmy zajmujące się komunikacją. Połączenie produktów obu firm sprawia, że wspólna oferta jest wyjątkową propozycją dla operatorów telefonii komórkowej. Cieszymy się, że możemy dołączyć do Infobip, kontynuować nasz rozwój i wnosić jeszcze większą wartość dla naszych klientów ” –  twierdzi Darragh Kelly, dyrektor generalny Anam.

„Naszą wizją od zawsze było uzyskanie statusu jednej z największych konferencji deweloperów na świecie, a także wzmocnienie więzi Chorwacji ze światem programistów.  Teraz, dzięki połaczeniu z Infobip, wydaje się, że ta wizja wreszcie stała się możliwa ”- dodaje  Ivan Burazin, założyciel i dyrektor generalny Shift.