Każdy rynek się zmienia. Oczekiwania i potrzeby klientów z dnia na dzień stają się coraz większe, a konkurencja bez przerwy pracuje nad poprawą swoich produktów i usług. Co musi robić firma, aby nie zostawać w tyle i dostosowywać swoją ofertę do sytuacji rynkowej? Przede wszystkim powinna dbać o swój rozwój i stale inwestować w innowacje. Jeśli tego nie potrafi, prawdopodobnie długo nie przetrwa.
„Innowacje powinny rozwijać istniejącą ofertę firmy. Nie mogą być rewolucyjne. Muszą z czegoś wynikać. Wprowadzenie innowacji ma pomóc przedsiębiorstwu osiągnąć sukces: umożliwić pozyskanie nowych klientów czy też zwiększyć przychody” – stwierdza w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Michał Wierzbicki, dyrektor rozwoju biznesu w firmie Qumak.
Wdrażanie kolejnych innowacji wiąże się oczywiście ze sporymi wydatkami, których często nie jesteśmy w stanie pokryć sami. Skąd pozyskać wtedy potrzebne fundusze? Źródeł finansowania jest kilka.
Dobrze jest postarać się o dofinansowanie unijne. „Obecna perspektywa skupia się przede wszystkim na dwóch obszarach. Jednym z nich są samorządy i rozwój regionalny. Drugi to badania i rozwój. Największe szanse na pozyskanie środków są w pierwszym z wymienionych obszarów. Jest on najbardziej perspektywiczny” – zauważa ekspert. Oprócz tego fundusze można otrzymać w ramach programów ogólnych Komisji Europejskiej, takich jak Horyzont 2020.
O wsparcie finansowe opłaca się zwrócić również do Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Ono także oferuje szereg programów, z których warto skorzystać. Mogą one pomóc przedsiębiorstwu np. w stworzeniu nowego rodzaju produktu czy nowej technologii.