Kingfisher przejmuje platformę usługową NeedHelp

Thierry Garnier
Thierry Garnier, Prezes Grupy Kingfisher

Kingfisher, międzynarodowa Grupa Spółek branży Home Improvement, do której należy Castorama Polska, ogłosiła przejęcie platformy NeedHelp, lidera europejskiego rynku service marketplace. Całkowita wartość transakcji opiewa na około 10 milionów euro, a jej rezultatem jest nabycie 80% udziałów przez Kingfisher Plc. Inwestycja poszerzy ofertę usługową również na rynku polskim.

NeedHelp (www.needhelp.com) jest innowacyjną internetową platformą B2B2C(1), łączącą klientów, którzy potrzebują pomocy w pracach remontowych w domu, ze sprawdzonymi fachowcami i wykwalifikowanymi wykonawcami usług. Inwestycja w platformę to kolejny krok w realizacji jednego z priorytetów strategii „Powered by Kingfisher” – budowania doświadczenia klienta ukierunkowanego przede wszystkim na mobilność i kompleksową realizację usług.

Guillaume de Kergariou, który będzie dalej sprawował funkcję prezesa spółki, założył NeedHelp we Francji w 2014 roku. Platforma NeedHelp działa głównie we Francji oraz Szwajcarii. W ostatnim czasie spółka pojawiła się w Niemczech, Belgii, Austrii oraz Holandii. Dzięki otwartej architekturze NeedHelp świadczy usługi w ponad 500 placówkach handlowych, w tym we francuskich sklepach Castorama i Brico Dépôt, oraz współpracuje z wiodącymi sieciami detalicznymi branży Home Improvement.

NeedHelp rozwija się niezwykle dynamicznie. Od rozpoczęcia działalności spółka co roku potraja przychody oraz wartość GMV(2). W 2020 roku liczba zleceń zrealizowanych za pośrednictwem platformy osiągnie poziom 58 tysięcy. W wyniku zwiększonego popytu na usługi remontowe, widocznego od początku pandemii COVID-19, miesięczny przychód NeedHelp w okresie po pierwszym lockdownie uległ podwojeniu.

Platforma NeedHelp rozwija się dzięki wysoce zróżnicowanej ofercie usług:

  • Daje klientom dostęp do usług oferowanych przez szeroką gamę dostawców, w tym partnerskich punktów handlowych, sklepów internetowych oraz przez własną witrynę www.
  • W odróżnieniu od innych platform tego typu, które zazwyczaj oferują tylko bazę danych wykonawców lub osób szukających pracy dorywczej, NeedHelp skupia się na specjalistycznych umiejętnościach potrzebnych do realizacji projektów remontowych. Najbardziej popularnymi usługami oferowanymi przez NeedHelp są montaże kuchni, malowanie, układanie podłóg oraz remonty łazienek. Na platformie można również znaleźć wykonawców prac takich jak ogrodnictwo, montaż mebli oraz przeprowadzki.
  • NeedHelp jest opartą na danych platformą oferującą kompleksową obsługę projektów. Zarządza rezerwacjami, płatnościami online, weryfikuje kontrahentów i prowadzi system ocen wykonawców. Dzięki temu klienci mogą mieć pewność co do jakości oferowanych usług. Platforma oferuje również pomoc dla wykonawców w obszarze ubezpieczeń, wsparcia w kwestiach podatkowych oraz w formalnościach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Platforma cieszy się wysokim poziomem satysfakcji użytkowników, średnio uzyskując ocenę 4.85 na 5(3).

W ramach planów rozwojowych NeedHelp, Grupa Kingfisher planuje wprowadzić platformę na rynek Polski. Rozwój kompleksowych usług związanych z remontami i wprowadzaniem zmian w domach, jest jednym z priorytetowych działań spółki Castorama Polska.

Komentując transakcję, Thierry Garnier, Prezes Grupy Kingfisher, powiedział: “W obecnych czasach, aby efektywnie obsługiwać klientów musimy zorientować się bardziej na usługi cyfrowe, wykorzystując przy tym siłę naszych fizycznych sklepów. Internetowe platformy usługowe są kluczem do powodzenia naszej branży, a NeedHelp jest niezwykle silnym i prężnie rozwijającym się graczem w tej kategorii. Transakcja ta przyśpiesza rozwój naszego potencjału cyfrowego i znacząco wzmacnia gamę oferowanych przez nas usług – realizując dwa kluczowe priorytety naszej strategii rozwoju.

“Patrząc w przyszłość, planujemy szybki rozwój działalności NeedHelp w Wielkiej Brytanii i w Polsce, wykorzystując szeroką sieć sklepów oraz siłę różnorodnych marek cieszących się zaufaniem tak majsterkowiczów, jak i profesjonalnych wykonawców. Cieszymy się z możliwości rozwinięcia gamy świadczonych przez nas usług dzięki czemu będziemy w stanie jeszcze lepiej wspierać naszych klientów w poprawie ich warunków mieszkaniowych.”

 

Przypisy:

(1) Firma – Firma, Firma – Konsument

(2) Gross Merchandise Value, Sumaryczna Wartość Transakcji, określa wartość usług zrealizowanych za pośrednictwem platformy NeedHelp

(3) Dane pochodzące z badań satysfakcji klientów przeprowadzonych przez NeedHelp