Kobiety na internetowych zakupach

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Najnowsza analiza aktywności zakupowej Polaków w internecie dostarcza bardzo ciekawych wyników. Kobiety wykonują 68 procent wszystkich transakcji związanych z odzieżą. Najbardziej popularnym towarem są damskie koszulki
na ramiączkach, które stanowią 12 procent nabywanych towarów. Co ciekawe najwięcej kupujemy we wtorki, natomiast najmniej w soboty.

Klienci chętnie korzystają z możliwości  zakupu odzieży jaką oferują sklepy internetowe. Taka forma ułatwia i zarazem przyspiesza podjęcie decyzji.  Z przeprowadzonej analizy wynika, że aż 24 procent klientów kupuje w ciągu zaledwie
5 minut od przejścia na stronę sklepu z wybranym produktem, kolejne 65 procent w okresie do 30 minut
– tłumaczy Kami Brożek, manager w portalu KodyRabatowe.pl.

Analiza zachowań konsumentów potwierdza, że cierpliwość to wielka zaleta. Przed zakupem Polacy szukają atrakcyjnych zniżki, promocji i możliwość skorzystania z kodów rabatowych. Jest w czym wybierać bowiem w Polsce działa kilka platform internetowych jak na przykład portal KodyRabatowe.pl, gdzie zebrane są promocje z ponad 2200 sklepów. Przy odrobinie wysiłku można w ten sposób zmniejszyć rachunek nawet o kilkuset złotych. Inne opcje to zakupy na portalach aukcyjnych. Wiele marek oferuje także zniżki dostępne przy zakupie przez stronę www lub social media, np. profile na facebooku.

Odzież to jeden z najczęściej kupowanych i zarazem zwracanych towarów w internecie. Średnia zwrotów aktualnie
wynosi 27,8 procent.

Wysoki procent zwrotów odzieży najczęściej wynika z niewłaściwie wybranego rozmiaru. Znaczącą rolę odgrywa również zjawisko, tzw. wardrobingu, czyli „wypożyczania” ubrań w sklepie na jedną okazję – wyjaśnia Kami Brożek, manager w portalu KodyRabatowe.pl.

 

JAK KUPUJEMY ODZIEŻ W INTERNECIE:

– najwięcej transakcji dokonywanych jest w województwie mazowieckim – 27 proc.

– kobiety odpowiadają za 68 proc. transakcji, mężczyźni 32 proc.; średnia zwrotów – 27,8 proc.

– najczęściej kupujemy we wtorki – 16 proc., najpopularniejszym towarem są damskie topy – 12 proc.

Dane na podstawie analizy ponad 50 tys. transakcji zawartych w polskich sklepach internetowych
w okresie styczeń-wrzesień 2014 – źródło KodyRabatowe.pl

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Allianz Trade: wzrost PKB USA w 2025 r. spadnie do 1,6%, a ryzyko recesji rośnie

Spadające zaufanie amerykańskich konsumentów każe oczekiwać spadku ich wydatków...

Premiumizacja w praktyce – jak luksus staje się jeszcze bardziej ekskluzywny

Rok 2024 przyniósł dla rynku dóbr luksusowych globalne wyzwania....

“America first” przyciąga fabryki, ale zniechęca inwestorów kapitałowych

Dlaczego rynki finansowe nie kupują obietnic "America First" i...

Nowy impuls fiskalny w Niemczech: jak wydatki na obronę i infrastrukturę napędzą gospodarkę

Uwolnienie wydatków na obronę i infrastrukturę: jak i dlaczego...

EY: Polskie banki muszą postawić na technologie i dywersyfikację przychodów

Wzrost presji regulacyjnej, niepewność prawna oraz zmiany w układzie...
Wiadomości

Allianz Trade: wzrost PKB USA w 2025 r. spadnie do 1,6%, a ryzyko recesji rośnie

Spadające zaufanie amerykańskich konsumentów każe oczekiwać spadku ich wydatków...

“America first” przyciąga fabryki, ale zniechęca inwestorów kapitałowych

Dlaczego rynki finansowe nie kupują obietnic "America First" i...

Premiumizacja w praktyce – jak luksus staje się jeszcze bardziej ekskluzywny

Rok 2024 przyniósł dla rynku dóbr luksusowych globalne wyzwania....

Nowy impuls fiskalny w Niemczech: jak wydatki na obronę i infrastrukturę napędzą gospodarkę

Uwolnienie wydatków na obronę i infrastrukturę: jak i dlaczego...

EY: Polskie banki muszą postawić na technologie i dywersyfikację przychodów

Wzrost presji regulacyjnej, niepewność prawna oraz zmiany w układzie...

Polskie firmy coraz śmielej wdrażają AI – które branże zyskują najwięcej?

Najnowsza edycja badania EY - Jak polskie firmy wdrażają...

Ołówki reklamowe – połączenie funkcjonalności i skutecznej reklamy

Ołówki reklamowe od lat są jednym z najchętniej wybieranych...

EY: Szara strefa zmniejsza się, ale nadal generuje dużą lukę podatkową

Szara strefa, która stanowiła ok. 11,8% światowego PKB w...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie