Moonlit S.A. gamingowy software house z Krakowa zadebiutuje na NewConnect

GPW (1)

Gaming jest dziś najszybciej rozwijającym się sektorem branży rozrywkowej. Polskie firmy nie tylko produkują gry, ale też coraz częściej tworzą innowacyjne technologie, sprzedawane w Polsce i za granicą. Przykładem może być Angular Light, rewolucyjna technologia oświetlenia czy mechanizm zachowania wody – Ultimate Water System autorstwa firmy Moonlit S.A.

Światło, jakiego jeszcze nie było

Angular Light to technologia oświetlenia, dedykowana w całości do gier 2D, stworzona w pełni przez Moonlit S.A. – polski gamingowy software house z Krakowa. Na rynku obecne są jeszcze dwie inne technologie (forward rendering i deferred rendering), które są domyślnie zintegrowane z większością silników gier i są uniwersalne, czyli nadają się do gier 2D i 3D.

Rozwiązanie krakowskiej spółki gwarantuje emisję światła z obiektów o różnym kształcie (zamiast jak w innych dynamicznych technologiach – z konkretnego punktu). Rozwiązanie charakteryzuje się też znacznie wyższą wydajnością na wszystkich platformach. To cecha szczególnie pożądana na urządzeniach mobilnych.

Angular Light kierowane jest głównie do twórców zaawansowanych graficznie gier 2D, którzy szukają nowych rozwiązań w zakresie symulacji oświetlenia. W pierwszej kolejności będzie   to rozwiązanie dla firm, które chcą wyprzedzić konkurencję. W kolejnym kroku planujemy wydanie technologii jako plug-inu – dodatku i rozszerzenia do silnika gier Unity. Plug-in będzie dostępny do kupienia za pośrednictwem platformy Asset Store. Nie wykluczamy też sprzedania całej technologii na wyłączność. Postrzegamy to jako ważne ogniwo w strategii finansowania i rozwoju spółki – przyznaje Michał Gardeła, CEO Moonlit S.A.

Moonlit, w ramach grantu udzielonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, planuje przygotowanie platformy testowej, którą będzie gra komputerowa na platformę PC (Steam). W tej chwili trwają prace nad projektem gry. Dostarczenie Angular Light na rynek planowane jest na koniec 2019 roku.

Woda z czwartego wymiaru

Moonlit stworzył też Ultimate Water System – mechanizm zachowania wody, który wykorzystuje możliwości fotorealistycznej grafiki, czy zaimplementowanego cyklu dnia i nocy.

Ultimate Water System umożliwia graczom rzut oka pod powierzchnię wody, by przyjrzeli się mieszkającym tam rybom i morskiej florze. Mechanizm pierwotnie stworzony został z myślą  o symulatorze wędkarstwa Ultimate Fishing Simulator spółki Ultimate Games.

Możliwości Ultimate Water System wykorzystane zostały też w grze Deadliest Catch: The Game, przygotowanej na licencji Discovery Channel. To symulator poławiania krabów, w którym gracze – jako kapitanowie statku – wyruszają na Morze Beringa. Doświadczenie trudnej profesji oparte jest na kanwie programu „Najniebezpieczniejszy zawód świata”. Premiera tytułu na PC planowana jest na 2019 rok.