Morizon S.A. przejął serwis nportal.pl za kwotę 2,8 mln

KOMPUTER sklep internetowy e-commerce

Morizon S.A., twórca wyszukiwarki nieruchomości Morizon.pl podpisał finalną umowę inwestycyjną i przejął 100% akcji Media Nieruchomości S.A., tym samym stał się właścicielem kolejnego znaczącego na rynku ogłoszeń nieruchomości serwisu nportal.pl.

Przejęcie serwisu nportal.pl jest, jak do tej pory, największym jednorazowym działaniem inwestycyjnym spółki Morizon. Wartość zawartej transakcji to 2,8 mln zł, a akwizycja sfinansowana została tak jak planowano, z emisji nowych akcji Morizon S.A. Dodatkowo Morizon zainwestował w przejmowaną Spółkę środki własne z przeznaczeniem na jej dalszy rozwój.

Jak informuje Zarząd Morizon S.A., głównym celem akwizycji jest wzrost przychodów oraz umocnienie pozycji Spółki na rynku, w tym przypadku poprzez powiększenie bazy klientów Grupy Morizon, a tym samym liczby prezentowanych ofert nieruchomości, jak i wzrostu zasięgu prezentowanych ogłoszeń. Na tym etapie szacuje się, że dzięki podjętym działaniom, przychody Grupy Morizon wzrosną o nie mniej niż 60%.

„Jednym z pierwszych kroków po przejęciu serwisu nportal.pl jest udostępnienie atrakcyjnej oferty dla klientów obu serwisów, która pozwoli zmaksymalizować korzyści wynikające z obecności w obydwu portalach, przede wszystkim poprzez szersze dotarcie do klientów wsparte modelem efektywnościowym. Wierzymy, że połączenie sił obu serwisów przełoży się na sukces transakcyjny współpracujących z nami firm, a to z kolei umocni pozycję spółki Morizon na rynku.” – komentuje Bolesław Drapella, Prezes Zarządu Morizon S.A.

Nportal.pl, to wyszukiwarka ogłoszeń z branży nieruchomości istniejąca na rynku od 2008 roku. Serwis odwiedzany jest miesięcznie przez ćwierć miliona unikalnych użytkowników. Przyłączenie portalu do Morizon S.A. spowodowało wzrost realnego zasięgu ofert publikowanych i pozycjonowanych na Morizon.pl, nportal.pl oraz pozostałych serwisach partnerskich Grupy Morizon do ponad 1,5 mln użytkowników poszukujących nieruchomości miesięcznie.

Morizon.pl działa w unikalny na rynku nieruchomości sposób, który cechuje się wysoką efektywnością i zwrotem z inwestycji. Dzięki modelowi analogicznemu do produktu Google AdWords, klienci Morizon.pl efektywniej wydają pieniądze przeznaczone na promocję nieruchomości w sieci oraz realizują wyraźnie więcej transakcji w porównaniu do tradycyjnego modelu reklamowego, w oparciu o który funkcjonuje konkurencja na rynku serwisów ogłoszeniowych.